۳ هزار تن انواع ماهی سردابی در استان ایلام تولید شد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام گفت: سال گذشته ۳ هزار تن انواع ماهی سردابی در استان ایلام تولید شده است.

«رضا سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  در سال گذشته حدود ۳ هزار تن انواع ماهی سردابی در استان ایلام تولید شده و هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان حدود ۴۸ هزار تومان است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و با کیفیت و وجود سدهای متعدد و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره شهرستان بدره و نیز اتمام مطالعه سد دویرج شهرستان دهلران، ایلام به عنوان یکی از استان های پیشتاز در تولید ماهیان سردابی است.
 

سلیمانی با بیان اینکه بیشترین ماهی قزل آلا تولیدی در استان ایلام در شهرستان بدره تولید می شود، افزود: در تمامی شهرستان های استان تولید ماهی قزل آلا داریم، به نحوی که حتی در سال گذشته در شهرستان دهلران که جزو نقاط گرمسیری است هم تولید ماهی قزل آلا داشتیم.
 

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام سپس ضمن اشاره به فعال بودن بیش از ۵۰ مزرعه قزل آلا در استان، تصریح کرد: پیش بینی می شد امسال شاهد تولید بیش از ۳ هزار تن ماهیان قزل آلا در استان باشیم هر چند که به دلیل خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی احتمال این هدفگذاری را با مشکل مواجه کرده است.
 

وی با اشاره به اینکه با کیفیت ترین ماهی تولیدی قزل آلا مربوط به استان ایلام است، خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات به مجریان در جهت مکانیزاسیون مزارع و استفاده از سیستم هوادهی، تولید لایه ای و استفاده مجدد از آب برگشتی و نیز مدیریت بهداشتی و تغذیه ای تا حدودی بر مشکل خشکسالی فایق آمده ایم.

 

کد خبر 1061139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha