اظهارات ضد مسجد استاد تونسی در فیس بوک ججال برانگیز شد

اظهارات یک استاد مشهور تونسی پس از به اشتراک گذاشتن پست فیس بوک خود در انتقاد از ساخت مساجد،جنجال برانگیز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gulfnews»، اظهارات یک استاد مشهور تونسی پس از به اشتراک گذاشتن پست فیس بوک خود در انتقاد از ساخت مساجد،جنجال برانگیز شده است.

 

وی ساخت مساجد در این کشور را هدر دادن پول و اموال عمومی توصیف کرد.

 

«امین محفود » که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه سوسه تونس کار می کند ، پستی را در فیس بوک به اشتراک گذاشته که مورد توجه و انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

 

این استاد دانشگاه به سه نکته اصلی در توصیف قانون تونس درباره مساجد به طور کلی و همچنین تخصیص بودجه دولت در این بخش اشاره کرد.

 

وی در این باره گفت: هزینه های مساجد مربوط به آب ، برق ، مبلمان و نگهداری از طریق بودجه دولت پرداخت می شود و این به معنای هدر دادن بودجه دولتی است.

 

این استاد دانشگاه سپس با اشاره به میزان بیهوده آب مصرفی مردم در مساجد در حالی که کشور از کمبود آب رنج می برد ، گفت: اگر دولت از این آب برای درختان یا زمین های کشاورزی استفاده می کرد ، بسیار بهتر بود.

 

وی پست خود را با نوشتن اینکه ساخت مساجد جدید حمله جدی به تمام اصول قانون اساسی و هدر دادن پول عمومی است ، پایان داد.

 

مونجی مرزوق ، وزیر انرژی سابق در تونس  با انتقاد از اظهارات منفی محفود  این اظهارات او را پوچی روشنفکرانه بیمارگونه توصیف کرد.

 

براساس داده های منتشر شده توسط وزارت امور مذهبی در دسامبر 2015 ، پنج هزار و 470 مسجد در تونس وجود داشت.

 

مسجد جامع قیروان كه در فهرست میراث جهانی یونسكو قرار دارد ، یكی از بزرگترین مساجد در شمال آفریقا است و در قیروان تونس واقع شده است.

کد خبر 1061163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha