نقش موثر رسانه ها در ایجاد شور و نشاط در انتخابات/ رای یک تکلیف اجتماعی و دینی است

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد شور و نشاط در انتخابات و انتخاب اصلح خیلی موثر هستند، گفت: رسانه ها باید به دور از جانبداری و مباحث سیاسی حزبی کاندیداها را معرفی کنند و برنامه ها را به اطلاع مردم برسانند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز جمعه (28 خرداد) در سراسر کشور برگزار می شود.

 

حضور مردم و انتخاب فرد اصلح در این انتخابات نقش موثری در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد.

 

به همین منظور حجت الاسلام و المسلیمن «نورعلی دیلم» رئیس مرکز اسلامی گلستان به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان پاسخ داد.

 

* فرد اصلح در انتخابات باید چه شاخصه هایی داشته باشد؟

ما در شوراها چون به عنوان پارلمان شهری است با توجه به تجربه گذشته شوراها و شهرداری ها موضوع پاکدستی از اولویت برخوردار است. متخصص امور شهری بودن و حفظ بیت المال از شاخصه های بسیار مهمی است که در شوراها باید مد نظر مردم قرار گیرد.

 

فرد اصلح در ریاست جمهوری از ابعاد و تاثیرات مختلفی برخوردار است. تاثیرات بین المللی، حوزه اقتصادی، اجتماعی اشتغال و رفاه جامعه باید ویژگی های بیشتر و بهتری را داشته باشد.

 

حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر وظایف و خصوصیات کارگزار جامعه اسلامی را به زیبایی را تشریح کردند و همچنین رهبری هم برای انتخابات اخیر شاخصه هایی را برای رئیس جمهور مطرح کردند.

 

 ما باید کارگزاری را انتخاب کنیم که به عنوان کارگزار جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی است. از این جهت برای ما مهم است.

 

اولین نکته معتقد به قانون و پایبند به قسمی که در برابر ملت می خورد. دلسوز مردم باشد. حافظ بیت المال باشد. ایمان به انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری داشته باشد. عدالت خواهی و مبارزه با فساد مدنظرش باشد. وطن دوستی، تکیه بر توانمندی های درونی و نیروهای جوان و انقلابی متخصص یکی دیگر از شاخص های ریاست جمهوری منختب مردم است. اقتصاد مقاومتی هم مدنظرش باشد.

 

خواص و نزدیکان و وزرا انتخابی وی انسان های امین باشند و حافظ بیت المال باشند و برای تلاش و کار مردم و عزت جمهوری اسلامی از دیگران سبقت و پیشی بگیرند.

 

*رسانه ها چه نقشی در انتخابات دارند؟

از همت و تلاش همه اصحاب رسانه تشکر و قدردانی می کنیم. رسانه ها در ایجاد شور و نشاط در انتخابات و انتخاب اصلح خیلی موثر هستند. رسانه ها باید به دور از جانبداری و مباحث سیاسی حزبی کاندیداها را معرفی کنند، برنامه ها را به اطلاع مردم برسانند و به دور از حب و بغض شخصی برنامه های کانیداها را تحلیل کنند.

 

با توجه به فضای مجازی و رسانه های مکتوب و مجازی امروزه در پیج های اینستاگرامی و فضای  مجازی، گفتگو بیشتر شده و به انتخاب اصلح کمک می کند.

 

رسانه های دلسوز با برجسته کردن موقفقیت های نظام امید را در مردم بیشتر کنند. نقشه های دشمنان را تبیین و بیان کنند. تا انتخاب پرشور و انتخاب اصلحی داشته باشیم تا بتوانیم نقشه های دشمن را نقشه برآب کنیم.

 

*انتظارات مردم از اصلح و منتخب چیست؟

مردم انتظار دارند فرد منتخب حافظ بیت المال باشد. مقابله با فساد اداری و سیتماتیک داشته باشد.

 

در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و به خضوص حوزه نظارت بازار نظارت کامل داتشه باشد. اولویت اولش موضوع معیشت و پر کردن سفره مردم باشد تا مردم طعم یک زندگی متوسط و مناسب را بچشند.

 

شفافیت داشته باشد. مردم را محرم بداند. به راحتی با مردم صحبت کند. اعتقاد به کار مشورتی داشته باشد و تیم های مشورتی را در حوزه های ارتباطات بین المللی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل دهد. از ظرفیت همه گروه ها و اقشار توانمند جامعه استفاده کند. به همه استان ها یکسان نگاه کند. به تمامی وعده ها عمل کند. اعتماد از دست رفته مردم را به بدنه نظام برگرداند.

 

*جهت تشویق مردم پای صندوق های رای چه اقدامی باید انجام شود؟

اولین موضوع آگاهی بخشی مردم و اهمیت انتخابات است. در ایام انتخابات دشمن سیاه نمایی می کند و عملکرد مثبت و چشمگیر انقلاب را ضعیف نشان می دهد و ضعف های احتمالی مسئولان را بزرگ می کند.

 

مردم باید متوجه باشند که رای آنها تاثیرگذار است. هم در مقبولیت رئیس جمهور آینده که باعث قدرت کارش می شود و حضور حداکثری نشان از مقبولیت نظام اسلامی در مجامع بین الملل می شود و نشان می دهد که مردم مثل 45 سال گذشته پشت نظام هستند و از آرمان هاییشان دفاع می کنند و طمع دشمنان و نقشه های آنها را برملا می کنند.

 

شعارهای کاندیداها طوری باشد که راه های برون رفت از مشکلات مردم را توضیح دهد. به مباحث بیکاری، اقتصادی، اشتغال  معیشت، ازدواج مردم اشاره شود که باعث موفقیت کاندیداها و حضور چشمگیر مردم می شود.

 

به مردم اشاره شود رای یک تکلیف اجتماعی و دینی است. استفاده از رسانه به ویژه فضای مجازی برای تبیین موضوعات خیلی موثر است. آگاه سازی، اعتماد سازی و رضایتمندی و احترام به مردم باعث حضور پرشور مردم می شود.

 

مردم احساس اثربخشی رای خودشان را در تحولات جامعه ببینند باعث حضور پرشورشان می شود و مسئولان امر هم باید به عنوان مشوقات در نظر بگیرند و اعمال کنند.

 

کد خبر 1061178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha