مقدمات برگزاری انتخابات امن و سالم در استان فراهم است

استاندار اردبیل گفت: مقدمات برگزاری انتخابات امن و سالم در استان فراهم شده و مشکلی در خصوص تامین امنیت و سلامت انتخابات در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در سمینار ائمه جمعه استان اردبیل، گفت: امنیت با درایت و تدبیر اعضای شورای تامین برقرار شده و تمامی مدیران استان برای برگزاری انتخابات بی طرفانه آماده هستند.

 

استاندار اردبیل تصریح کرد: مردم با درایت و هوشیاری افراد شایسته را بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه های عمرانی در استان، یادآور شد: گام های خوبی در خصوص توسعه استان برداشته شده که اخذ مجوز منطقه آزاد، ایجاد منطقه ویژه و اجرای بارانداز ریلی از مهم ترین این اقدامات است.

 

بهنامجو خاطر نشان کرد: این پیشرفت ها در سایه همدلی مسئولان استانی و نمایندگان با محوریت ولی فقیه حاصل شده است.

 

وی با بیان اینکه استان به کارگاه جاده سازی تبدیل شده است، بیان کرد: در کنار آن حوزه تولید و کارخانجات در استان فعال شده و در حال حاضر زمین در نواحی صنعتی بیشتر شهرهای استان از جمله رضی، نیر، کوثر و خلخال برای ایجاد واحد جدید نداریم.

 

بهنامجو اعلام داشت: در حالی که در برخی از این نواحی صنعتی یک واحد کارگاهی وجود نداشت، در حال حاضر این نواحی پر شده و به دنبال تامین زمین هستیم.

 

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی دو و منطقه ویژه تامین شده و در روزهای آتی شاهد افتتاحیه و شروع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی خواهیم بود.

 

این مقام مسئول در ادامه به اجرای طرح های آب رسانی و تامین آب شهرستان های اردبیل و مشگین شهر اشاره کرد و افزود: در بحث آبرسانی 4 هزار میلیارد ریال برای روستاها  و 1500 میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی تامین شده است.

 

استاندار اردبیل بیان کرد: همه اینها در حال تهیه نقشه و مشخصات و مبادله موافقت نامه هستند که به محض ابلاغ از همین امسال عملیات اجرایی شروع و آب مطمئن  برای روستاها و شهرها تامین می شود.

 

وی اظهار داشت: شهر اردبیل مشکل تامین آب دارد که به دلیل  کاهش بارندگی ورودی آب ۲۰ درصد شده و باعث شده حجم مخزن کاهش یابد.

 

بهنامجو گفت: در راستای رفع مشکل آب اردبیل 350 میلیارد ریال برای آبرسانی اردبیل و 300 میلیارد ریال هم برای مشگین شهر تامین شده تا بتوانیم مشکل آب شرب این دو شهر بزرگ را حل کنیم.

 

وی به اجرای طرح های بزرگ کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین از جمله این طرح ها است که با اجرای آن  ۴۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می شود.

 

استاندار اردبیل بیان کرد: تاکنون 120 هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری شده و 13 هزار میلیارد ریال کمبود اعتبار داشتیم که آن هم تامین شده است.

 

بهنامجو افزود: 5 هزار میلیارد ریال از این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه و الباقی هم از محل فروش تبصره ۱۲ تامین می شود و امسال سال پایانی این پروژه خواهد بود.

 

در این سمینار ائمه جمعه شهرستان ها نقطه نظرات خود را در خصوص توسعه شهرستان ها ارایه کردند.

کد خبر 1061201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha