حوادث اقلیمی بر برداشت گندم بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان شیراز اثر گذاشته است

سیروسی گفت: برداشت محصول از ۲۲ هزار هکتار از مزارع شتوی شیراز در حال انجام است و به دلیل حوادث اقلیمی بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع دیم گندم شهرستان شیراز، غیر قابل برداشت یا با کاهش شدید عملکرد مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (شنبه 8 خرداد) با اشاره به برداشت محصولات شتوی در شیراز گفت: برداشت محصول از 22 هزار هکتار از مزارع شتوی شیراز در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: برداشت این محصولات از چهار هزار و 500 هکتار از مزارع جو آغاز شده و با 17 هزار هکتار محصول گندم ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: به دلیل حوادث اقلیمی بیش از 30 هزار هکتار از مزارع دیم گندم شهرستان شیراز، غیر قابل برداشت یا با کاهش شدید عملکرد مواجه شده است.

سیروسی اعلام کرد: پیش بینی می شود ۴۲ هزار تن گندم برداشت شود و ممکن است بخشی از آن وارد چرخه خرید دولتی نشود و همچنین قیمت مناسب گندم در کشور نسبت به کشورهای همسایه زمینه ساز قاچاق این محصول راهبردی می شود.

وی ادامه داد: خشکسالی و افزایش قیمت علوفه دام باعث رغبت دامداران به مصرف گندم شده که تهدید جدی برای خروج گندم تولیدی از چرخه خرید محصول است.

سیروسی اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس راهور در کنترل محموله های گندم در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشتند و باید با شناسایی از ایجاد مکشلات آتی برای کشت گندم در زمینه تامین بذر جلوگیری کرد.

وی اعلام کرد: کشت بعدی گندم در شیراز به هفت هزار تن گندم بذری نیاز خواهد داشت که نباید موجب روی آوردن برخی به احتکار شد و محتکرین گندم به دستگاه های نظارتی و تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

سیروسی با ااشره به حضور 2 کارشناس مامور از طرف جهاد کشاورزی در هر مرکز خرید گندم گفت: این کارشناسان به عنوان عامل ذیحساب و عامل تشخیص حضور داشته و بر خرید گندم کشاورزان توسط مراکز خرید نظارت کامل دارند.

کد خبر 1061217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha