فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام شد

فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه ستاد اجرایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستا ی تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیتهای طراحی ، دوخت و تولید در عرصه لباس ها ی مناسبتی ،مذهبی، عاشور ایی و ترو یج هرچه بهتر شعائر دینی و تأ ثیر آن بر شئونات مختلف اجتما عی و فرهنگی جامعه و همچنین کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی ،کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ششمین نمایشگاه لباس ها ی عاشور ایی را در دوبخش اصلی و جنبی برگزار می کند.

هدف ازیرگزاری این نمایشگاه تعظیم شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشوراست. ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی ، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف ،تقدیر از زحمات پیشکسوتان ،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع ، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا ونیز استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی ، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی ، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی خواهد بود.

بخش های اصلی این نمایشگاه شامل : 1- بخش های مسابقه:پوشاک آقایان ،پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان 2-بخش رقابتی مجموعه‌سازان:طراحی پارچه ولباس تولید شده کاربردی دربخش پوشاک آقایان ،پوشاک بانوان وپوشاک کودک و نوجوان با محوریت و الویت موضوعاتی چون ،لباس عزاداری اقوام استان ها درماه محرم وصفر ، لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا ، لباس مناسب راهپیمایی اربعین ، طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا ، طراحی پارچه با مضامین و اشعارمرتبط با موضوع عاشورا، طراحی داستان های وقایع عاشورا بر روی لباس ،استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی ، عمان سامانی و ... ، در طراحی لباس و پارچه ودیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع ،خواهند پرداخت.

همچنین بخش جنبی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی نیز شامل :الف: نشست ها و کارگاه های آموزشی،ب: مسابقه زنده ایده تا محصول ،ج : مسابقه زنده طراحی تصویر گری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (وركشاپ) گرافیک خواهد بود.

علاقمندان برای حضور دراین نمایشگاه از روز دوشنبه 17خرداد ماه تا چهارشنبه 6 مردادماه ،فرصت دارند آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به نشانی دبیرخانه : تهران ،خیابان حافظ ،چهارراه کالج ، جنب پمپ بنزین ،کوچه هلال احمر،پلاک 6 کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،ارسال و درصورت نیاز با شماره تلفن های 66747829  - (021)  ، 66722312  - (021) ونمابر02166722313 تماس بگیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر  از طریق پست الکترونیک به آدرس  ravabet.mode@gmail.com مراجعه کنند.

زمان برگزاری این نمایشگاه :روز یکشنبه :18/05/1400 لغایت روز یکشنبه : 24/05/1400ومکان برگزاری آن  متعاقبا اعلام خواهد شد .

کد خبر 1061232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha