هزینه سالانه اجرای پروژه های آبرسانی سیار عشایر فارس ۱۰۳ میلیارد ریال است

بهرامی گفت: سالانه بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال در پروژه های آبرسانی سیار عشایر فارس هزینه می شود و اعتبارات پروژه آبرسانی سیار به صورت ۱۰۰ درصد باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 8 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه های آبرسانی سیار عشایر در استان فارس گفت: سالانه  بیش از 103 میلیارد صرف پروژه های آبرسانی سیار عشایر فارس می شود.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: آبرسانی سیار یک پدافند غیر عامل و فعالیت در مدیریت بحران است و شامل تامین، سالم سازی، حمل، توزیع و مصرف است.

وی اضافه کرد: حقوق رانندگان، هزینه بهره برداری و نگهداری 46 دستگاه تانکر و ... نیز در شمار هزینه های آبرسانی قرار می گیرد و سالانه بیش از 103 میلیارد ریال در پروژه های آبرسانی سیار عشایر فارس هزینه می شود و اعتبارات پروژه آبرسانی سیار به صورت 100 درصد باید تامین شود.

بهرامی با تاکید بر تاثیر مستقیم نزولات جوی بر زندگی عشایری بیان کرد: خشکسالی و کم آبی اثرات جبران ناپذیری مانند کاهش شدید آب شرب انسان و دام، از بین رفتن منابع تامین آب زراعت و باغداری عشایر، مختل شدن پروژه های عمرانی آبی و خاکی در مناطق عشایری، افزایش بیماری ها و نامساعد شدن شرایط بهداشتی خانوارهای عشایری و ... را در پی دارد.

وی ادامه داد: جمعیت قشلاقی عشایر کوچنده 148 هزار نفر است و سه  میلیون راس دام دارند که در آبرسانی سیار تامین 25 لیتر سرانه آب شرب هر فرد عشایر و 6 لیتر برای هر راس دام نیاز است و برای 35 درصد خانوارها و دام های عشایری، آب با روش آبرسانی سیار تامین می شود.

کد خبر 1061258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha