کاهش ۳۸ درصدی بارندگی  استان گلستان در سال زراعی

داداشی گفت: از اول سال زراعی (مهر ماه ۹۹) تا به امروز ۲۲۷.۷ میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به میانگین دوره آماری ۴۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم

«نوربخش داداشی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز و فردا هوای گلستان پایدار خواهد بود و دمای هوا نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: صبح امروز مه صبحگاهی را در برخی نقاط شاهد بودیم و پس از آن پایداری هوا رقم خورد و دمای هوا در استان گلستان نزدیک به 40 درجه سانتیگراد رسید.

 

داداشی بابیان اینکه از فردا نیز شاهد وزش باد در استان خواهیم بود، گفت: از عصر فردا سامانه ناپایداری وارد هوا می شود ولی بارش آنچنانی نخواهیم داشت.

 

وی متذکر شد: از اول سال زراعی سال گذشته تا به امروز 227.7 میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به میانگین دوره آماری 40 درصد و نسبت به سال گذشته 38 درصد کاهش بارندگی داشتیم و پیش بینی فصلی نیز حکایت از کاهش بارندگی در خرداد ماه نسبت به بلند مدت و سال گذشته دارد.پ

 

این مقام مسئول بیان کرد: همچنان مشکل کم آبی در استان حاکم است و لذا مردم باید نسبت به صرفه جویی ذخایره آب های زیر زمینی اقدام کنند، در تیر و مرداد بارش های نقطه ای خواهیم داشت و امیدواریم جبران بارش های کم خرداد شود.

 

کد خبر 1061363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha