مردم به شایعات فضای مجازی در مورد بیماری کرونا توجه نکنند

علوی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم خوزستان سواد سلامت دارند ولی ۳۰ تا ۴۰ درصد دارای باورهای غلطی هستند گفت: مردم خطرات بیماری کرونا را می دانند اما هنوز آن را باور نکرده‌اند و به شایعات فضای مجازی بیش از اندازه توجه می‌کنند که این موضوع خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» ظهر امروز (شنبه ۸ خرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در اهواز، از کاهش محسوس میزان فوتی بیماران کرونایی و درصد بیماران بحرانی در خوزستان نسبت به چند هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: در هفته‌های گذشته موارد مرگ ناشی از کرونا در خوزستان روزانه به ۴۳ نفر رسید ولی اکنون فوتی‌ها به مراتب کاهش یافته اما اگر فرمانداران، مسئولان بهداشت و درمان و مردم شهرستان‌های نارنجی خوزستان از شرایط فعلی غافل شوند مجدد روند بیماری افزایشی خواهد شد.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در دورهمی های خانوادگی دانست و افزود: کانون های دیگر انتقال کرونا در خوزستان ناشی از تردد درون و برون شهری است؛ متاسفانه سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز بر خلاف مصوبه ستاد استانی کرونا، تاکنون اقدامات لازم در خصوص تست گیری از رانندگان را انجام نداده در حالی که ما آمادگی لازم برای گرفتن تست هفته ای یکبار از آنها را به صورت رایگان داریم‌ و به این سازمان اعلام شده اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

 

وی با بیان اینکه آیین‌های عروسی و عزا و حضور در اماکن عمومی در رده های بعدی موارد ابتلا به بیماری هستند تصریح کرد: در صورت تشدید نظارت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اخطار و معرفی به مراجع قضایی، پلمب و جریمه می‌توان از تکرار آن جلوگیری کرد.

 

علوی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم خوزستان سواد سلامت دارند اما ۳۰ تا ۴۰ درصد دارای باورهای غلطی در این خصوص هستند بیان کرد: مردم خطرات بیماری کرونا را می دانند اما هنوز آن را باور نکرده‌اند و به شایعات فضای مجازی بیش از اندازه توجه و باور دارند؛ مثلا به تازگی در فضای مجازی گفته می‌شود افرادی که به کرونا مبتلا شدند در ۲ سال آینده حتما فوت می‌کنند که این موضوع کاملا غلط و اثر منفی بر جامعه می گذارد.

 

وی ادامه داد: همچنین متاسفانه در زمینه کرونا و بحث واکسیناسیون، باورهای غلطی در فضای مجازی تبلیغ می‌شود که بسیار خطرناک است و ما از این موضوع غافل شده‌ایم.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان یادآور شد: صداوسیما از نظر کمی خوب است اما از لحاظ کیفی مطلوب نبوده و بر باور مردم تاثیر گذار نیست که باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

 

کد خبر 1061365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha