آسيب شناسي اخلاقي در رقابت انتخاباتي با تكيه بر روايات ائمه عليهم‌السلام

طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قم در مقاله ای به آسيب شناسي اخلاقي در رقابت انتخاباتي با تكيه بر روايات ائمه عليهم السلام پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  «فاطمه سلطانی نژاد» طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قم در مقاله ای با موضوع «آسيب شناسي اخلاقي در رقابت انتخاباتي با تكيه بر روايات ائمه عليهم السلام» آورده است: انتخابات اصلی ترین و بارزترین وجه رقابت سیاسی است، که امروزه در دنیا به عنوان نماد شرکت مردم در سرنوشت خود و مظهر آزادی شناخته شده است.

این مقاله می افزاید: انتخابات در واقع، فرایند تولید قدرت به شیوه دموکراتیک و فراگیرترین و آسان ترین راه تحقق حاکمیت مردم است و ابزاری است که به وسیله آن می توان اراده شهروندان و اتباع کشور را در شکل گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

در بخش دیگری از مقاله آمده است: انتخابات یک عرصه رقابتی برای رسیدن به پیروزی است، از این رو افراد در آن ممکن است دچار رذائل اخلاقی شوند؛ اما به منظور جلوگیری از ارتکاب این رذائل توسط افراد، برای رسیدن به جامعه پیشرو، سالم و ایده آل اسلامی که انسان را به سعادت و صلاح رهنمون سازد، شناخت رذائل اخلاقی و آسیب های آن ضروری است و اهمیت صد چندان می یابد. زیرا براساس اندیشه اسلامی همانگونه که سیاست از اخلاق جدا نیست، رقابت سیاسی نیز به عنوان زیرمجموعه آن از اخلاق جدا نمی باشد.

در ادامه مقاله می خوانیم: آسیب های اخلاقی ای که در یک انتخابات بیشتر می توانند وجود داشته باشند؛ غیبت، بهتان، سوء ظن و تجسس، استهزاء، کذب، جدال، عدم همسویی سخن و عمل و شایعه هستند.

کد خبر 1061393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha