انسان بیشتر از خود باید خدای خود را دوست داشته باشد

آیت‌الله جاودان گفت: جنس وجود انسان و سایر موجودات از جنس سایه است پس باید بیش از وجود خود صاحب سایه یعنی خداوند را دوست داشته باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت:‌ انسان موجودی است که بیشتر از همه خود را دوست دارد.

وی افزود: والدین، فرزند، ثروت، مقام و منصب را برای خود دوست دارد، اما اگر در حقیقت خود را دوست داشته باشد باید بداند که هرآنچه در این دنیا دارد همچون سایه است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه چون جنس وجود انسان و سایر موجودات از جنس سایه است پس باید بیش از وجود خود صاحب سایه را دوست داشته باشد، عنوان کرد: بنابراین انسان بیشتر از خود باید خدای خود را که خالق او است دوست داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه چیز انسان خداوند است زیرا هرآنچه خداوند بخواهد برای انسان موجود می‌شود، در واقع همه چیز انسان به خداوند وابسته است.

وی بیان کرد: احکام و دستورات الهی برای دوست داشتن خداوند است، هر آنچه در شرع وجود دارد برای این است که انسان دارائی‌های خود را به خداوند ‌دهد اگر انسان به این جایگاه برسد به مقصد خلقت خود رسیده است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه کوشش ادیان در این است که بندگان خدا به جایی برسند که همه چیز خود را فدای خدا کنند، اظهار کرد: اگر همه چیز خود حتی جان خود را فدای خدا کند و هرچه بیشتر در این مسیر تلاش کند او به مقصد رسیده است، امام حسین(ع)‌ همه چیز خود را فدای خدا کرد و در نهایت فرمودند خدایا من برای تو کاری نکردم، امام حسین(ع) به اوج اعلای انسانیت رسیدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی انسان گناه می‌کند آنچه را خدا دوست دارد زیرپا می‌گذارد، ابراز کرد: نماز و هر عمل صالح چیزی است که خداوند دوست دارد، اما هر زمان که گناه می‌کنیم در حقیقت با اصل وجودی خود مخالفت می‌کنیم.

 

کد خبر 1061402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha