تأسیسات گردشگری ایلام درجه بندی و استانداردسازی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از درجه‌بندی و استانداردسازی تأسیسات گردشگری استان خبرداد.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: طی بازدید نهایی از تعدادی از تاسیسات گردشگری استان توسط شرکت عامل تطبیق، ۵ سفرخانه سنتی، یک هتل و یک مهمانپذیر در‌جه‌بندی و استانداردسازی شدند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در این بازدید پنج سفره خانه سنتی اعطای درجه، هتل دالاهو از دو ستاره به سه ستاره و مهمانپذیر فردوسی از درجه دو به درجه یک استانداردسازی و درجه‌بندی شدند.

 

شنبه زاده گفت: به استناد آیین‌نامه اجرایی ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها بنا بر شیوه‌نامه و ضوابط مدون کیفیت خدمات در حال حاضر به چهار دسته از این تأسیسات شامل هتل‌ها، مهانپذیرها، واحدهای اقامتی بین راهی (متل ها) و واحدهای پذیرایی بین راهی که دارای ضوابط کیفی هستند و قابلیت قرارگیری در فرایند طرح تطبیق را دارا بوده، اختصاص دارد.

 

وی ادامه داد: این تأسیسات براساس مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت ارائه خدمات درجه‌بندی می‌شوند.

 

شنبه زاده از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام به‌صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت تعطیل نشدن و برگزاری مراسم عروسی، همایش‌ها و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 1061451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha