متناسب با شرح وظایف صنعت برق به آن اعتبار داده شود

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اتاکید بر اینکه باید متناسب با شرح وظایف صنعت برق به آن اعتبار داده شود، گفت: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها باید از سوی مجلس صورت گیرد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان، احمد محرم زاده یخفروزان در ادامه جلسه  علنی امروز یکشنبه (9خرداد)مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نیرو در مورد علت قطعی برق گفت: آیا نمی شد برای حل این مشکل برنامه ریزی دقیق تری کرد، چرا که بی برنامگی باعث شده که کارخانجات دچار مشکلات فراوانی شوند.چرا قبل از ورود به شرایط فعلی، مصرف برق سالانه را محاسبه نکرده و برای آن برنامه ریزی نداشتید؟ بی برنامگی و قطع ناگهانی برق، کارخانجات را دچار رکود کرده است، چرا فکر مردم نیستید؟ کشور ما از نظر ظرفیت های خدادادی تمام امکانات را دارد.

حسن یارمحمدی  نیز در ادامه با اشاره به گزارش وزیر نیرو گفت: در فصل خشکسالی قرار داریم و کشاورزان به دلیل مشکلات متعددی که با آن ها مواجه هستند مراجعات بسیاری به ما دارند اما متاسفانه نتوانستیم اعتباراتی را برای تجهیز چاه های کشاورزی در فصل کشاورزی و زمانی که با خشکسالی مواجه هستیم تامین کنیم بنابراین به زحمت توانستیم مبلغی را تحت عنوان تنخواه از سازمان برنامه گرفته و در اختیار اداره آب منطقه شمال کشور و جهاد کشاورزی قرار دهیم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  بخش عمده مصرف کنندگان برق را قشر آسیب پذیر جامعه تشکیل می دهند بنابراین قابل قبول نیست که هر روز شاهد افزایش قیمت برق مصرفی به ویژه در حوزه های صنعتی و کشاورزی باشیم.

مالک شریعتی نیاسر نیز در سخنانی گفت: ظرفیت تولید انرژی کشور براساس قانون برنامه ششم توسعه می بایست افزایش پیدا می کرد، اما این مهم محقق نشد و 10 مگاوات گفته شده نیز ناظر بر گذشته بوده، همچنین بحث تجدیدپذیرها و CHP ، تولید پراکنده و سیکل ترکیبی نیز مزید بر علت شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  با اشاره به تولید رمزارز، گفت: ماینرها عمدتاً در صنایع تعطیل شده کشور تولید می شوند، اما اگر برق آنها تامین می شد، تولید کشور نیز جلو می رفت، همچنین صندوق توسعه ملی باید کمک می کرد و منابع لازم را در نظر می گرفت تا مشکل بدهکاران برق حل شود.

رحیم زارع نیز در این باره گفت: وزارت نیرو 23 هزار و 400 میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 20هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی، 3 هزار و 800 میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات بدهکار بوده و 4 هزار و 400 میلیارد تومان نیز سایر بدهی‌های این دستگاه است که روی هم رفته 51 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد.در قانون برنامه پنجم 25 هزار مگاوات تولید برق پیش‌بینی شده بود که تاکنون عملکرد وزارت نیرو بیش از 50 درصد بوده و توان تولید نیروگاه‌هایی که تا پایان سال 99 احداث شد 11 هزار مگاوات است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه باید متناسب با شرح وظایف صنعت برق به آن اعتبار داده شود، اظهار کرد: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها باید از سوی مجلس صورت گیرد و اگر قانون لازم است باید تدوین شود چرا که این اقتصاد در دنیا موجب هم‌افزایی شده و نمی‌گوییم تعطیل شود.

کد خبر 1061461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha