استقرار ۲۰ فروند بالگرد توسط جمعیت هلال احمر ایران در استان ها

به گفته چراغی، هلال احمر ایران ۲۰ فروند بالگرد در استانها مستقر کرده و در برخی از استان ها این عملیات به صورت ۱۵ روزه بین آنها تقسیم می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آشیانه بالگرد هلال احمر زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات در حال حاضر 24 فروند بالگرد دارد که 20 فروند هلی کوپتر عملیات امداد و نجات را در سطح کشور انجام می دهند.

 

کاپیتان شیرزاد چراغی ادامه داد: گستردگی عملیات بالگردی در سرتا سرکشور نهادینه شده هر کدام از بالگردها در زاهدان، ایلام، آذربایجان غربی، اهواز و اردبیل مستقر است و با توجه به اینکه 20 فروند بالگرد در استان ها مستقر است در برخی از استان ها این عملیات به صورت 15 روزه بین آنها تقسیم می شود.

 

رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  گفت: همه عملیات های امداد هوایی هلال احمر در سال گذشته 100 درصد انجام شده و 296 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و خلبانان هلال احمر در شرایط بد آب و هوایی در کمترین زمان ممکن این عملیات ها را انجام داده اند.

 

چراغی به موضوع تعمیرات و نگهداری بالگردهای امداد و نجات هلال احمر اشاره کرد و گفت: شرکت نوید وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین شرکت های هلی کوپتری کشور است که تعمیرات بالگردهای این مجموعه را انجام می دهد.

 

وی اظهارداشت: سال گذشته در سازمان امداد و نجات 16 بالگرد غیرفعال داشتیم که در حال حاضر با حمایت  و پشتیبانی های رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از شرکت نوید، توانستیم تعمیرات پنج فروند بالگردی نیازمند تعمیرات اساسی بود  را انجام دهیم.

 

به گفته رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، در حال حاضر در کشور  بعد از نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سامانه بالگردی را دارد و در سامانه نیروهای فنی و خلبانان بیشترین متخصصین را هلال احمر دارد چرا که این نیروها 30 سال تجربه خدمت در مجموعه نیروهای مسلح را داشته اند.

 

چراغی  با بیان اینکه توانمندی پروازی هلال احمر در سطح عالی قرار دارد، گفت: همه پروازهای عملیات های امداد و نجات از سخت ترین و حساس ترین پروازهای کشور به شمار می رود.

 

وی یادآوری کرد: علاوه بر اینکه در سطح کشور فعالیت های امدادی را انجام می دهیم فعالیت های دیگری نیز در سطح کشور انجام می دهیم که از جمله آن در مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع نیز با نیروهای مسلح، وزرات دفاع و پشتیبانی همکاری داریم.

 

رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه علاوه بر این عملیات های بیان شده با اورژانس کشور نیز همکاری داریم ادامه داد: به علت نبود بالگرد اورژانس در منطقه حادثه و یا سایر مشکلات  به علت توانمندی هلال احمر ماموریت های این بخش به هلال احمر واگذار می شود.

 

چراغی ابراز امیدواری کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک بتوانیم همه استانها را به بالگرد مجهز کنیم و همه استان ها از سامانه امداد هوایی برخوردار باشند.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نهادی عام المنفعه است و در دل خود مردم جای دارد، تاکید کرد: مردم، مسئولان استانی و  مسئولان مدیریت بحران دست به دست هم داده برای کمک به این مجموعه همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

کد خبر 1061464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha