امسال پنج فروند هلی کوپتر هلال احمر وارد چرخه عملیات و ماموریت های امداد و نجات شد

رسولی گفت: شرکت خدمات هلی کوپتر نوید، مسئولیت راهبری، تعمیر و نگهداری ۲۴ فروند هلی کوپتر جمعیت هلال احمر کشور را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از این تعداد هلی کوپتر 21 فروند عملیاتی و آماده به کار  در 31 استان کشور تقسیم شده که هر فروند از طلوع  تا غروب آفتاب آماده اجرای ماموریت های امداد و نجات هستند.

 

منوچهر رسولی ادامه داد: سعی کرده ایم بالگردها را در سطح کشور به گونه ای تقسیم کنیم که در کمترین زمان ممکن در حوادث و رویدادها هلی کوپتر را فعال کنیم.

 

مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید گفت: بالگردهای هلال احمر در استان های مشهد، کرمان، قم، تهران و زاهدان به صورت ثابت و در 365 روز از سال مستقر هستند که علت این مهم به دلیل دوری مسافت این استانهاست که در صورت جابجایی هزینه پرواز زیادی را به هلال احمر تحمیل می کند.

 

رسولی اظهارداشت: هلی کوپترهای هلال احمر در برخی از استان های نزدیک از جمله زنجان و قزوین، کردستان و کرمانشاه  و دیگر استانها مشترک بوده و در ماه 15 روز در مرکز استان مستقر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری هلی کوپترهای هلال احمر تا رده اورهال و حتی بیشتر از این رده در شرکت خدمات هلی کوپتری نوید انجام می شود این شرکت بازنشسته های نیروهای مسلح را گلچین کرده و افرادی در این مرکز فعالیت دارند که بیش از یکهزار ساعت پرواز داشته باشند.

 

مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید گفت: بیشتر خلبان های هلال احمر بیش از چهار ساعت پرواز داشته اند و از منتخبان مدرسان نیروهای مسلح و هوانیروز، هلی کوپتری هواناجا هستند آنها خلبان یک هایی بوده اند که به عنوان خلبان 2 در هلال احمر فعالیت دارند.

 

رسولی، به  پروازهای هلال احمر در امداد و نجات اشاره کرد و افزود: این عملیات ها بیشتر در ارتفاعات دماوند و کوه های اطراف تهران انجام می شود چرا که بیشتر افرادی که به کوهپیمایی می روند سقوط می کنند یا هنگام برگشتن دچار سانحه و ناراحتی های قلبی می شوند و توانایی برگشت را ندارند.

 

وی اظهار داشت: بهمن سال گذشته حادثه ای که در ارتفاعات شمال تهران اتفاق افتاد، با توجه به اینکه هلال احمر برای انتقال جسد وظیفه ای ندارد اما در این حادثه بالگردهای هلال احمر 12 جنازه را به پایین انتقال دادند که کاری پرخطر بود.

 

مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید گفت: تلاش کرده ایم گستردگی بالگردها در سطح کشور طوری باشد تا در کمترین زمان ممکن هنگام وقوع سیل و زلزله ای هلی کوپتر نزدیک ترین محل سانحه را اعزام و چنانچه عمق حادثه زیاد باشد از بالگرد سایر استان ها نیز برای انجام وظیفه استفاده می کنیم.

 

رسولی ادامه داد: در سیل لرستان 13 فروند بالگرد هلال احمر را در خرم آباد مستقر کرده بودیم، توانستیم در یک ماه یکهزار و 200 ساعت پرواز انجام دهیم که در نوع خود بی سابقه است.

 

وی افزود: امسال با کمک و حمایت رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و دبیر کل پنج فروند از هلی کوپترهای زمین گیر شده را اورهال و وارد چرخه عملیات و ماموریت های امداد و نجات کنیم بعد از نیروهای مسلح بیشترین ناوگان بالگردی را هلال احمر دارد که در سطح کشور پراکنده است.

 

به گفته مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید، سال 94 قراردادی مبنی بر خرید 6 فروند هلی کوپتر 412 منعقد شده بود که  تاکنون از این تعداد سه  فروند خریداری شده امسال نیز یک فروند دیگر خریداری و به ناوگان بالگری هلال احمر اضافه خواهد شد.

 

رسولی یادآوری کرد: سالانه 2 هزار و 500 تا سه هزار ساعت پرواز عملیات امداد و نجات انجام می دهیم که ماهانه 150 ساعت پرواز برای این ماموریت ها در سطح کشور انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: گروه فنی پرواز هلال احمر از بازنشسته های نیروهای مسلح هستند و 30 سال تجربه کار را دارند ماموریت ها دقیق و در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام می شود.

کد خبر 1061465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha