مجلس نباید نسبت به امور عمومی مردم بی تفاوت باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیمی از کارهای نمایندگان پرداختن به امور عمومی مردم است، گفت: مجلس نباید نسبت به امور عمومی مردم بی تفاوت باشد.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم در سال دوم گفت: مهمترین اولویت مجلس یازدهم در سال دوم نسبت به سال اول تغییری نکرده است چرا که مشکلات مردم همان مشکلات اقتصادی و معیشتی است. مجلس باید در این راستا و در کنار دولت اقدامات ویژه ای انجام دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس باید در بحث رای اعتماد به کابینه دولت آینده حساب شده عمل کند، به وزرایی رای اعتماد دهد که سابقه مدیریتی ثابت شده دارند، برنامه داشته باشند و کارآمد باشند. نمایندگان باید با هوشیاری این مسایل را بررسی و به این وزرا رای اعتماد دهند.

 

وی تصریح کرد: از دیگر مسایلی که مجلس باید نسبت به آنها حساس باشد، بحث کسب و کار، اشتغال، معیشت، ازدواج و مسکن مردم است. در تمامی این موارد باید شاخص ها ارتقا پیدا کند و قطعا حل این مشکل نیازمند همکاری دولت و مجلس است و باید کمیسیون های اقتصادی، صنایع، کشاورزی و عمران مجلس پرکارتر پای کار بیایند البته امیدواریم وزرایی نیز که انتخاب می شوند نسبت به این موضوعات با هوشیاری عمل کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد مجلس در یک سال گذشته عملکرد خوبی بوده است، گفت: مجلس همین اواخر طرح مالیات بر عایدی سرمایه را مصوب کرد که طرح بسیار خوب و پخته ای است. اجرای آن به عملکرد دولت برمی گردد که امیدواریم در این راستا دولت به خوبی عمل کند.

 

وی تاکید کرد: ما باید آثار مصوبات خود را در زندگی مردم احساس کنیم، اگر این موضوع حس نشود پس ما باید با دقت و توان بیشتری کار کنیم البته باید توجه داشت که قوانین مصوب باید اجرایی شود و اجرا در دست ما نیست و اجرای قوانین است که باعث می شود مشکلات حل شود و آثار آنان را در زندگی مردم ببینیم.

 

شاکری تاکید کرد: در حال حاضر بسیایر از کارها زمین مانده است، علتش این است که همسویی با دستگاه های اجرایی برقرار نیست، وعده وعیدهایی داده می شود ولی اجرایی نمی شود. ما معتقدیم مجلس مجلس نباید نسبت به امور عمومی مردم بی تفاوت باشد، نیمی از کارهای ما پرداختن به امور عمومی مردم است چرا که مجلس پاسخگویی جز مجلس ندارند.

کد خبر 1061498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha