صنعت دخانیات سالانه بیش از یکصدهزارمیلیارد تومان هزینه به سلامت کشور تحمیل می کند

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دخانیات سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه به سلامت کشور تحمیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا گلزاری، یکشنبه(۹ خرداد) در نشست خبری هفته بدون دخانیات با بیان اینکه نظارت در زمینه قلیان و مواد دخانی بر عهده صمت است؛ تأکید کرد: در این زمینه نیازمند حمایت خبرنگاران هستیم.

 

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در زمینه مالیات بر سیگار در کشور مشکل داریم زیرا مجلس معتقد است این مسئله قاچاق را افزایش می دهد؛ افزود: این در حالی است که صنعت دخانیات سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه به سلامت کشور تحمیل می کند اما تنها درآمد مالیاتی آن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف این است مالیات بالاتری بر فروش مواد دخانی بسته شود اما با اینکه نامه نگاری های مختلفی داشتیم به نتیجه نرسیدیم و بعضی از مخالفین، از میان مجمع نمایندگان استان خودمان هستند که اینجا نیز نیازمند همکاری اصحاب رسانه هستیم.

 

گلزاری با اشاره به طرح ساختمان بدون دخانیات، خوابگاه بدون دخانیات، شهر و روستای بدون دخانیات اظهار کرد: از شهریور سال ۹۹ شهر بردسیر و روستای «هجین» پایلوت شهر و روستای بدون دخانیات در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح شد که در این زمینه کار می کند.

کد خبر 1061533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha