۲۷ درصد از جوانان امروزی تمایل به ازدواج ندارند/مدیر اجرایی جوان می خواهیم نه مشاور جوان!

تندگویان با بیان اینکه ۲۷ درصد از جوانان امروزی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند و حاضر نیستند تعهد و مسئولیت بپذیرند، گفت: این آسیب فرهنگی و اجتماعی بزرگی است که نشان می دهد ما در این زمینه کوتاهی کرده ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مهدی تندگویان» امروز (۹ خرداد) در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان دارای قابلیت های گردشگری، رشد کسب و کار در مدل های مختلف و ظرفیت بومی و زیرساخت های طبیعی است که با توجه بیشتر اتفاقات خوبی می توان نتیجه گرفت.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از برگزاری کم جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان به دلیل تغییرات مدیریتی در استان، گفت: در بحث تشکیل ستادهای ساماندهی امور جوانان تمام دستگاه های اجرایی وظیفه دارند و باید با دغدغه در این زمینه پاسخگو باشند.

 

تندگویان با عذرخواهی از جوانان استان خراسان جنوبی به خاطر کوتاهی در سفر به استان به دلیل تغییرات مدیریتی، در ادامه افزود:  در حال حاضر حدود ۲۸ میلیون نفر جمعیت جوان داریم که رونق کشور بر عهده آنان است و باید همه امکانات در اختیار این قشر جامعه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر لزوم تغییر نگرش به حوزه جوانان و رفع مشکلات آنان، گفت: اگر آسیب های اجتماعی رو به افزایش است نباید منتظر نهادهای دیگر برای رفع مشکلات ماند بلکه باید نگرش به جوانان استان همانند فرزندان خودتان در خانواده باشد.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید برای رفع آسیب ها و ساماندهی مشکلات جوانان دغدغه مند باشند، تأکید کرد: نکته اصلی جوانان فقط توجه مسئولان است و این کار سختی نیست. خیلی از اوقات طرح و ایده های جوانان راه گشاست.

 

تندگویان با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی جوانان ما مهارت است که در سالیان گذشته به خوبی به آن پرداخته نشده است، افزود: متاسفانه جایگزینی مدرک به جای مهارت این مشکل را ایجاد کرده است که اجرای طرح سرباز مهارت در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد از جوانان امروزی حتی اگر تمام مشکلات اقتصادی آنان برطرف شود نیازی به امر ازدواج احساس نمی کند و حاضر نیستند تعهد و مسئولیت بپذیرند و این آسیب فرهنگی و اجتماعی بزرگی است که نشان می دهد ما در این زمینه کوتاهی کرده ایم چون متاسفانه جوانان ما مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفته‌اند، در ادامه به بحث کاهش نرخ جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث موالید کاهش بیش از ۱۰۰ هزار نفری و در بحث مرگ و میر هم افزایش بالای ۱۰۰ هزار نفری را نشان می‌دهد که قرار گرفتن این ۲ آمار در کنار هم نگران کننده است و در سالهای آینده با حفره جمعیتی مواجه خواهیم شد.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ترس از فرزندآوری به دلیل وجود کرونا یک موضوع جدی است که از سوی بسیاری از زوج‌ها مطرح می‌شود و چون ترس ابتلا به کرونا را دارند ترجیح می‌دهند که فرزند آوری را به دوره بعد از کرونا موکول کنند.

 

تندگویان در ادامه خواستار استفاده هدفمند از ظرفیت تشکل های جوانان شد و گفت: طی ۲ سال گذشته مجمع خیرین ازدواج در ۲۸ استان راه اندازی شده است اما متاسفانه در خراسان جنوبی هنوز این مجمع ثبت نشده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه ما در کشور مدیران اجرایی جوان می خواهیم نه مشاوران جوان، تصریح کرد: حضور جوانان به پویایی عملکرد دستگاه های اجرایی کمک می کند.

 

کد خبر 1061574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha