بازار سوریه به کالاهای استان فارس نگاه مطلوب دارد

میرزایی گفت: کالاهای استان فارس مورد توجه بازار سوریه قرار دارد و برقراری ارتباط با تجار و بازرگانان ایرانی از اولویت های این کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اصغر میرزایی»، امروز (یکشنبه 9 خرداد) در وبینار «بررسی فرصت های تجاری و آشنایی با سوریه و ایران» به میزبانی اتاق بازرگانی فارس گفت: کالاهای استان فارس مورد توجه بازار سوریه قرار دارد و برقراری ارتباط با تجار و بازرگانان ایرانی از اولویت های این کشور است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و سوریه افزود: بازرگانان ایرانی و استان فارس می توانند در کشور سوریه، سرمایه گذاری های مشترک و حضور فعالی داشته باشند و فرصت خوبی برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور فراهم است.

وی اضافه کرد: صنایع شیمیائی، فلزات اساسی و مواد غذایی،  امکان خرید سهام واحد های صادراتی و تولیدی در منطقه ی آزاد سوریه، ایجاد خط تولید خودرو و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی، تولید مشترک انواع محصولات کانی غیر فلزی مانند سیمان و آهک، محصولات شیمیائی و پاک کننده ها، کاغذ و محصولات کاغذی، شکر، الکل طبی، کود شیمیایی، ریسندگی، بافندگی و ... از اولویت های سرمایه گذاری صنعتی ایران در سوریه است.

میرزایی اعلام کرد: در اتاق مشترک ایران و سوریه 50 قلم کالا از جمله محصولات لنبی، شیر خشک، محصولات بخش کشاورزی به عنوان کالاهای دارای مزیت و ارز صادراتی به بازار کشور سوریه شناسایی و مشخص شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان صادرات و واردات کشور ایران از سوریه در سال 99 بیان کرد: سهم استان فارس از بازار کشور سوریه بسیار اندک است و با توجه به پتانسیل های این استان انتظار داریم در سال 1400 شاهد فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی فارس در بازار این کشور باشیم.

میرزایی ادامه داد: به زودی مناقصات بازسازی کشور سوریه آغاز می شود و شرکت ها برای حضور در این بازار هر چه زودتر شرکت ها و یا  دفاتر خود را بادی ایجاد کنند تا در زمان مناقصات فرصت ها را از دست ندهند.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، سلامت و بهداشت و خدمات بخش پزشکی نیز بازار کشور سوریه بسیار مستعد و مناسب است  و ایرانیان می توانند حضور خوبی داشته باشند و پیش از این نیز توافق هایی مابین وزارت بهداشت 2 کشور صورت گرفته است.

میرزایی افزود: در حال حاضر تعرفه گمرکی برای کالاهای ایرانی در کشور سوریه چهار درصد و برای سایر کشورها بین 15 تا 50 درصد است و جای نگرانی برای ضمانت نامه و بیمه های صادراتی در کشور سوریه وجود ندارد.

وی اعلام کرد: مرکز تجارت ایرانیان در کشور سوریه در حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی راه اندازی شده است که موجب تسهیل شرایط صادرات، حمایت از فعالان اقتصادی و ایجاد انسجام در صادرات محصولات ایرانی به این کشور خواهد داشت.

کد خبر 1061590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha