افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان خوزستانی در سال جدید

شیبه از افزایش ۷۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت خوزستانی در سال جاری در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت خانوارهای دهک‌های پایین کشور خبر داد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در لایحه بودجه 1400 با پیگیری ریاست کمیته امداد کشور و نمایندگان مجلس، با تخصیص بودجه از محل تبصره 14، افزایش 70 درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اجرایی شد.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب رقم نهایی مستمری مددجویان کمیته امداد افزود: ما به التفاوت مستمری فروردین و اردیبهشت ماه نیز پس از تأمین اعتبار پرداخت شد.

 

وی با تشریح ارقام مستمری پرداختی به خانواده‌های تحت حمایت در سال جاری عنوان کرد: خانواده مددجوی تک نفره سال گذشته مبلغ 198 هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد که این رقم در سال جاری به 350 هزار تومان می‌رسد.

 

شیبه اضافه کرد: همچنین رقم پرداختی برای خانواده 2 نفره از 331 هزار تومان به 500 هزار تومان و برای خانواده سه نفره از 430 هزار تومان به 700 هزار تومان، خانواده چهار نفره تحت حمایت 900 هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

 

وی تصریح کرد: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر تلاش در جهت بهبود معیشت مردم، با پیش‌بینی‌ اعتبار لازم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعمال رشد متوسط ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته عملیاتی و گام مثبت دیگری در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت خانوارهای دهک‌های پایین کشور برداشته شد.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر خاطرنشان کرد: این امر در راستای سیاست‌های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی انجام و افزایش صورت گرفته و گامی مهم در راستای کاهش  مشکلات ناشی از فقر است.

 

وی یاد آور شد: طبیعتا پرداخت این ارقام پاسخگوی تمام نیازهای خانواده‌های تحت حمایت نیست اما امیدواریم با کمک مردم نیکوکار بتوانیم در حد توان مشکلات جامعه مددجویی را برطرف کنیم.

 

کد خبر 1061620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha