محله محوری راه حل اصلی مشکلات نیازمندان است

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت ۳۴۰مرکز نیکوکاری با هدف تسهیل امور مددجویان اشاره کرد و گفت: باید با محله محوری با کمک مردم به مددجویان کمک‌رسانی شود تا خدمات بدون نوبت و در کمترین زمان ممکن با حفظ شان محرومین ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(9خرداد) در اولین گردهمایی شورای تحول محلات استان مازندران با محوریت مساجد و انعقاد تفاهم‌نامه در این خصوص که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان امسال بیان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۵۰ هزار سبد غذایی بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی توزیع شد.

مدیرکل امداد مازندران با بیان اینکه غذای گرم ویژه افطار و سحر نیازمندان در قالب آشپزخانه مهدوی طبخ و توزیع شد، یادآورشد: امسال  ۱۲ میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شد.

 

وی با بیان اینکه اگر کارها مسجدمحوری شود بهتر و مناسب تر و به موقع انجام می شود، افزود: کار انقلاب بر اساس سیره انبیا و اولیا است بهتر است در مسجد انجام شود، در بحث تبلت هر جایی که خیرین مسجدی به ما کمک کردند نیاز برطرف شد، بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ تبلت در استان مازندران توزیع شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: با تاسیس ۳۴۰ مرکز نیکوکاری در محلات به‌عنوان یک کمیته امداد کوچک کار می‌کنند الان به این نتیجه رسیدیم که حتی پرونده‌ها را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم و به سیستم نظام جامعه کمیته امداد متصل کنیم، الان با تاسیس مراکز نیکوکاری پشت نوبتی‌ها برداشته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با ایجاد این مراکز تلاش داریم با کمک مردم به مددجویان کمک‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری در محلات متشکل از امام جماعت، فرمانده پایگاه و معتمدین محل است، استفاده از روحانیت و مسجدمحوری اولویت باشد، البته حفظ شان و کرامت خانوار برایمان ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد: مراکز نیکوکاری ما کاملا فعال هستند، مراکز تخصصی نیکوکاری هم در حال تاسیس است، بیش از ۱۳ هزار دانش آموز و دانشجو داریم که باید سرباز این مملکت بشوند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد، گفت: اگر وحدت و یک‌دلی به کمک این ظرفیت‌ها بیاید مشکلات کمتر خواهد شد تا با توجه به شعار سال؛ تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی پیش برویم. 

کد خبر 1061667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha