لزوم حفظ شئون اسلامی در طرح های سالم‌سازی دریا

میرغضنفری برلزوم حفظ شئون اسلامی در طرح های سالم‌سازی دریا این شهرستان تاکید کرد و گفت: ما نافی لذت بردن مردم از مواهب طبیعت نیستیم اما با هنجارشکنان برخورد می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» در جلسه ستاد طرح سالمسازی دریا در فرمانداری شهرستان انزلی اظهار داشت: مردم انزلی و استان گیلان در رعایت چارچوب های اخلاقی و مراعات آموزه های دینی همواره پیشقدم هستند. اگر فرد رفتاری خارج از شئون اخلاقی و اسلامی با افراد داشته باشد با آن برخورد می شود.

 

فرماندار انزلی در خصوص ممنوعیت ورود مسافران در تعطیلات خرداد به این شهرستان گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا استان تا زمانی که محدودیت‌های تردد برقرار است در استفاده از پارک‌ها، سواحل و مراکز تفریحی و گردشگری محدودیت ها وجود دارد.

 

وی با تاکید بر نظارت اداره ورزش و جوانان این شهرستان بر سلامت و مهارت ناجیان غریق، اظهار کرد: اگر ناجیان غریق توانایی جسمی، تکنیکی و یا فنی نداشته باشند، باید با این موارد برخورد شود.

 

میرغضنفری اضافه کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصور عدم حضور مردم در طرح‌های سالمسازی، نظارت ها سختگیرانه نبود. اما امسال تحت هرشرایطی نظارت ها با شدت اعمال خواهد شد و در مسیر اجرای آن همه ادارات عضو کارگروه طرح سالمسازی باید به وظایف خود عمل کنند.

 

وی ورود خودرو به محدوده طرح های سالمسازی دریا را ممنوع اعلام و تاکید کرد: ما با سلامت مردم سر و کار داریم و به جهت آسیب هایی که ممکن است سهل انگاری عده ای بر مردم متحمل کند از ورود خودرو به سواحل جلوگیری می کنیم.

 

میرغضنفری خاطرنشان کرد: متولی انسداد ورودی طرح ها در شهر شهرداری و در حوزه روستایی برعهده دهیاری‌ها و بخشداری است.

 

وی از شهرداری و بخشداری خواست در مناطق خطر آفرین پرده‌ها و بنرهای اخطار و شنا ممنوع نصب کنند و اضافه کرد: از دریابانی می خواهیم در مواقع اضطراری به علت آشنایی بیشتر با سواحل به سایر نهادها کمک کند. دستگاه قضایی بر نحوه عملکرد طرح های سالمسازی نظارت می کند به دلیل اهمیت حفظ سلامت مردم برای حاکمیت با هر دستگاهی که در این زمینه تعلل کند در چارچوب قانون با آن برخورد می شود.

 

«عظیم نوحی» نیز خواستار جمع آوری و برخورد با دکه‌داران غیر مجاز شد و گفت: دستگاه‌های متولی مانند شهرداری بر نحوه فعالیت دکه داران نظارت مستمر و پیگیر داشته باشند.

 

دادستان بندرانزلی افزود: محدوده معینی برای سه چرخه ها و چهارچرخه ها، جت اسکی ها و ... تعیین شود تا از ایجاد مزاحمت برای مردم و مسافرانی که از سواحل استفاده می کنند، جلوگیری شود.

 

وی خواستار آن شد که در طرح های سالمسازی تعداد ناجیان غریق در بخش زنان و مردان افزایش یابد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

 

نوحی با تاکید بر رعایت و حفظ حجاب و شئونات اسلامی تاکید کرد: نباید عده ای با زیر پا گذاشتن شئونات اسلامی سبب بروز مشکل شوند. متولیان این امر به روش صحیح به این افراد تذکر لسانی دهند.

کد خبر 1061700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha