ثبت سالانه ۷ هزار درخواست راه‌اندازی سمن جوانان در کشور

تندگویان از ثبت سالانه هفت هزار درخواست راه‌اندازی سمن جوانان در کشور خبر داد و گفت: برخورد حذفی برای تشکل های غیرفعال جوانان در اولویت نیست و تاکنون به ۷۰۰ تشکل غیرفعال اخطاریه داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدمهدی تندگویان» شامگاه (۹ خرداد) در حاشیه نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران تعداد تشکل‌های موجود در کشور را سه هزار و ۷۰۰ تشکل اعلام کرد و گفت: برخورد حذفی برای تشکل های غیرفعال جوانان در اولویت نیست و ابتدا فرصتی برای ایجاد تحول و فعالیت به آنان داده می شود.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استانداردسازی برای تشکل ها پیش بینی شده است، گفت: برای اولین بار رتبه بندی و استاندارد سازی سمن ها را انجام دادیم و اکنون حدود ۷۰۰ تشکل در رتبه بندی D و غیرفعال اخطاریه داده ایم.

 

تندگویان در ادامه با بیان اینکه ۲۷ درصد از جوانان امروزی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند، تصریح کرد: در این زمینه باید اقدامات فرهنگی توسط همه نهادهای فرهنگی و رسانه ها انجام شود که در همین راستا سال گذشته ۷ هزار اثر به جشنواره تدبیر و زندگی ارسال شد که ۷۰ اثر منتخب شدند و اکنون نیز در رابطه با تولید محتوا به صورت فیلم کوتاه و انیمیشن حدود ۱۷۰ اثر فاخر به صدا و سیما و شبکه فضای مجازی برای ترویج و فرهنگ سازی موضوع ارسال شده است.

 

وی به دوره های مهارت آموزی و اجرای طرح سرباز مهارت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دلایل عدم رقبت جوانان به ازدواج عدم آگاهی به زندگی مشترک و مهارت های زندگی است.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ۶۰ درصد سربازانی که دوره های مهارتی زندگی را گذرانده اند، اعلام کردند تا قبل از این هیچ انگیزه ای برای زندگی مشترک نداشتند اما اکنون توانمند شدند.

 

تندگویان در خصوص روند طولانی ثبت سازمان های مردم نهاد جوانان، تصریح کرد: ۷۰ درصد مشکل به خاطر کوتاهی سازمان های مردم نهاد در انجام صحیح مراحل کار و ارائه مدارک مورد نیاز به طور کامل و به موقع از سوی جوانان است.

 

وی از ثبت سالانه هفت هزار درخواست راه‌اندازی سازمان مردم نهاد (سمن) در سامانه کشوری خبر داد و گفت: اما از این ثبت درخواست ها یک دهم آنان پیگیر ادامه روند هستند البته مشکلاتی ممکن است در این حوزه وجود داشته باشد.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه تا سال گذشته قانونی برای احداث خانه جوانان نداشتیم و این کار را سخت می کرد، گفت: اما در قانون جدید وزارت ورزش و جوانان این موضوع دیده شده و ان شاءالله تحولی هم در موضوع احداث و هم تجهیز و مدیریت خانه های جوان به وجود خواهد آمد.

 

تندگویان همچنین به موضوع شناسه ملی سمن های جوانان اشاره کرد و افزود: در بحث شناسه ها هم بخش بزرگی از مشکلات با تصویب لایحه قانون جدید وزارت ورزش و جوانان حل خواهد شد و ادارات کل ما می توانند به طور مستقیم با ادارات ثبت استان ها برای ثبت شناسه اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: اگر خلافی در تشکل های مردم نهاد بروز کرد باید اعضا خودشان متخلف را شناسایی و آن را از مجموعه کنار بگذارند و نگذارند تشکل آن ها قربانی فرد فاسدی شود.

 

«حسن عزیزی» مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به وجود ۵۳ نهاد جوانان مردم نهاد در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ سازمان مردم نهاد شناسه ملی گرفته‌اند.


وی در ادامه بیان کرد: یک میلیارد تومان از طرح و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان حمایت شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان استان پیشنهادی ارائه کردیم که استاندار خراسان جنوبی از محل فصل اعتبارات پنج استانی همان گونه که از هیات‌های ورزشی حمایت مالی می‌شود به سازمان‌ها مرد نهاد جوانان هم کمک شود.

 

 

 

کد خبر 1061711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha