آغاز افتتاحه دبیرخانه «شهر خلاق ادبی» در شیراز با زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

نیری گفت: برنامه های افتتاح دبیرخانه «شهر خلاق ادبی» با حضور نمایندگان یونسکو در شیراز با زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی نیری»، شامگاه امروز (یکشنبه 9 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: دبیرخانه «شهر خلاق ادبی» با همت مستمر شهرداری شیراز و با حضور نمایندگانی از گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در شیراز افتتاح می شود.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز افزود: برنامه‌های این رویداد از 10 خرداد با زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) آغاز خواهد شد و با بازدید از مراکز و اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی شیراز و برگزاری «شب خاتم و ادب» که برنامه ‌ای برای معرفی هنر، صنایع دستی و ادبیات شیراز است، ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این برنامه فرهنگی، از مستند کوتاه و کتاب «خاتم، هنر صلح» و پوستر جشنواره بین‌المللی «صلح و تسامح در آثار مولانا، سعدی و حافظ» رونمایی خواهد شد.

نیری اعلام کرد: بازدید از گذر «ادب و هنر» شیراز در بافت تاریخی برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق حیرت، نقالی داستان ‌های فولکلور مردم شیراز، نمایش‌ های عروسکی آشنایی با میراث ناملموس شیراز و بازدید از پروژه «زندیه» از برنامه های این رویداد در 11 خرداد  است.

وی با اشاره به آخرین گام این مجموعه برنامه فرهنگی، هنری، گردشگری، بیان کرد: دبیرخانه «شهر خلاق ادبی» با حضور جمعی از فرهنگ وران و هنرمندان در مرکز شیرازشناسی افتتاح خواهد شد که رونمایی از کتاب «گردشگری ادبی» نیز در این برنامه گنجانده شده است.

کد خبر 1061721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha