سال گذشته تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان  ۴۸ درصد افزایش یافت

جعفر خادم با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۷ نفر به عضویت صندوق در آمدند که نسبت به سال قبل از آن ۴۸ درصد افزایش داشته گفت: تعداد بیمه‌شدگان این صندوق تا پایان سال گذشته بالغ بر ۸۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد مستمری‌بگیران پنج هزار و ۸۶۶ نفر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حسین جعفر خادم» ظهر امروز (یکشنبه ۹ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با بیان اینکه دولت در این صندوق نقش کارفرما را داشته است اظهار کرد: دولت حدود ۶۷ درصد معادل ۲ سوم حق بیمه‌شدگان را تقبل و پرداخت می‌کند و باقی مانده را بیمه گذار به صورت اقساط پرداخت می کند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان با اشاره به هشت سطح درآمدی در صندوق تصریح کرد: بیمه‌شدگان با انتخاب یکی از سطح‌های درآمدی، پنج درصد از سطح درآمدی انتخاب شده را پرداخت و ۱۰ درصد باقی‌مانده را دولت پرداخت خواهد کرد.

 

وی پایین‌ترین سطح درآمدی را ۶۵۰ هزارتومان با حق بیمه سالیانه ۳۹۰ هزار تومان و بالاترین را یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار تومان دانست و  افزود: هر روستایی که بالاترین سطح را برای بیمه انتخاب کند از یارانه ۲۲۰ هزارتومانی غیرمستقیم دولت به‌صورت ماهیانه برخوردار می‌شود.

 

جعفر خادم به خدمات این صندوق اشاره کرد و ادامه داد: این صندوق دارای خدماتی مانند بازنشستگی پیش از موعد (۶۵ ساله با حداقل ۱۵ سال سابقه)، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان است و بازنشستگی افراد بالای ۷۰ سال با حداقل ۱۰ سال سابقه، تنها تا پایان سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۷ نفر به عضویت صندوق در آمدند که ۲ هزار و ۱۸۸ نفر نسبت به سال قبل از آن معادل ۴۸ درصد افزایش داشته است ابراز کرد: همچنین تعداد بیمه‌شدگان تا پایان سال گذشته بالغ بر ۸۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد مستمری‌بگیران پنج هزار و ۸۶۶ نفر بودند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان اضافه کرد: همچنین تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۶۵ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد، ۱۸۵ نفر بازنشستگی پیری، تعداد فوتی‌های مستمری‌بگیر سه هزار و ۲۰۳ نفر و تعداد مستمری‌بگیران از کارافتاده ۴۱۳ نفر بودند.

 

وی یاد آور شد: افراد در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند به عضویت صندوق در بیایند و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز کشاورزان و مشاغلی که زیرمجموعه کشاورزی هستند می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند، همچنین رانندگان در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق شوند.

 

کد خبر 1061728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha