۵۸ هزار و ۱۳۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد همدان هستند

ترکمانه با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد همدان شامل ۵۸هزار و ۱۳۵ خانوار که به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: سال گذشته ۱۷۴ میلیارد تومان مستمری به خانواده های کمیته امداد پرداخت‌شده است.

«پیمان ترکمانه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه  مستمري پرداختي در راستاي رفع بخشي از نيازهاي اساسي خانواده هاي تحت حمايت پرداخت مي گرددکه سال گذشته به حساب  51 هزار و 125 خانواده ، مستمری واریز شده، گفت: در این زمینه  174 میلیارد تومان مستمری پرداخت‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد  استان همدان افزود: در كنار پرداخت مستمري ماهانه خدمات حمايتي ديگري مانند برگزاري دوره هاي فرهنگي و آموزشي، تأمين كمك هزينه تأمين جهيزيه‌ي نوعروسان نيازمند، پرداخت تسهيلات كارگشايي، اخذ رايگان انشعابات آب، گاز و برق  به مددجويان ارائه مي شود.

 

وی  ادامه داد: میزان مستمری و یارانه سال ۱۳۹۹ خانواده‌های پنج نفر و بیشتر مبلغ ۹۸۷ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره مبلغ ۸۵۱ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۶۶۱ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۴۹۲ هزار و خانواده‌های یک‌نفره ۲۸۲ هزار تومان تعیین شد که در پایان هرماه به‌حساب بانکی آنان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز می‌شود.

 

وی اظهار داشت: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آنها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

 

ترکمانه با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش شامل 58هزارو 135 خانوار که به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آنها هستند و طی این مدت 1438 خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

 

وی اظهار داشت: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد می‌باشدو درصدد هستیم تا با برنامه ریزی مناسب و ارائه‌ی خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده های محروم منطقه برداریم

 

کد خبر 1061830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha