اثرگذارترین فعالیت های فرهنگی مربوط به شهدا است

به گفته سردار حق طلب، کنگره ملی شهدای استان نمایش مدیریت زنجان در سطح کشور خواهد بود و همه کشور در جریان این فعالیت‌ها قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: دفاع مقدس بزرگترین حادثه تاریخ ایران است که شهدای بسیاری برای حفظ ارزش های انقلاب فدا شدند.

 

سردار احمد حق طلب با اشاره به نخستین کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: به زودی اعضای کنگره به دیدار رهبری نائل خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه توقع مقام معظم رهبری از این کنگره بالا است، ادامه داد: طبق تحقیقات دانشگاهی اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی مربوط به امور شهدا است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا همه جریانات سیاسی و اقوام ایرانی مشارکت و حضور دارند، افزود: کنگره ملی شهدای استان نمایش مدیریت زنجان در سطح کشور خواهد بود و همه کشور در جریان این فعالیت‌ها قرار می‌گیرند.

 

به گفته حق طلب، این برنامه به صورت مستقیم از شبکه‌های ملی پخش می‌شود تا مردم ایران با خدمات رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس آشنای شوند.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با یادآوری اینکه آخرین کنگره برگزار شده در خصوص شهدا مربوط به ۴ هزار شهید استان کرمان است، خاطرنشان کرد:  کنگره شهدا از دیدگاه مقام معظم رهبری نباید به مجلس ختم باشکوه خلاصه شود بلکه باید تولیدات فاخر داشته و برانگیختگی در جامعه ایجاد کند.

 

امام جمعه زنجان نیز در سخنانی با اشاره به نقش جهاد در دفاع مقدس اظهار کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نقش نیروهای جهاد در جنگ کمتر از سایر نیروها و رزمندگان نیست و باید به این موضوع توجه شود.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما حق بودیم و در حالی که کشور وبا زده و شاه زده بود، گفت: مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران توسط صدام مورد هجوم قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مقاومت مردم ایران موجب شد تا جنگی که پیش‌بینی می‌شد شش روزه به اتمام برسد هشت سال به طول انجامد و کشورهای بیشتری وارد جنگ با ایران شوند.

 

وی از احداث 5 هزار و ۵۰۰ مسکن محرومین به نیابت از شهدا در استان زنجان خبرداد و گفت: این پروژه‌ها به نام و یاد شهدا انجام شده است.

 

آیت‌الله خاتمی برضرورت توسل به شهدا برای برگزاری مطلوب کنگره شهدا تاکید کرد و گفت: استمداد از روح شهدا کمک می‌کند.

 

کد خبر 1061933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha