فراخوان دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» منتشر شد

بحرالعلومی از انتشار دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی خبر داد.

«عبدالله بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: فراخوان دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی منتشر شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: موضوع های این دوره ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است و شعرا می توانند اشعار خود را در قالب های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی و ...) و شعر نو (آزاد، سپید و ...) را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این دوره از سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همیاری استانداری، اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، شهرداری، حوزه هنری استان، خانه کتاب و ادبیات ایرانیان، اداره کل کانون و پرورش فکری کودک و نوجوان استان و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز برگزار می شود.

 

بحرالعلومی اعلام داشت: شعرا عاشورایی می توانند حداکثر 2 اثر همراه با مشخصات فردی و شماره تماس به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان حوزه شعر که در این سوگواره مشارکت خواهند کرد آثار خود که تاکنون در کتاب یا نشریه منتشر شده و حائز رتبه در سایر جشنواره بوده را ارسال نکنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: شعرا حسینی آثار خود را تا 15 شهریور ماه سال جاری به پست الکترونیکی سوگواره farhangi.ardebil@farhangmail.ir ارسال کنند.

 

بحرالعلومی ادامه داد: اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان و چاپ اشعار در قالب یک کتاب نفیس از جمله امتیازهای این سوگواره خواهد بود.

 

وی اعلام داشت: از همه اشعار دعوت می شود تا با حضور فعال در این سوگواره مروج فرهنگ عاشورایی و حسینی در سطح جامعه باشند.

 

کد خبر 1061955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha