انتخاب باید از جنس تعقل باشد/ رسانه ها صداقت داشته باشند

حجت الاسلام اصفهانی گفت: اهالی فرهنگ و هنر باید شاخصه ها و ویژگی های فرد اصلح را اطلاع رسانی کنند تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

«حجت الاسلام حسین اصفهانی» در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: لازمه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم به درستی تبیین شود. این مسئله بخصوص باید برای افرادی که رای اولی هستند، تشریح شود. باید به این گروه از افراد بهای خاصی داده شود و کمک کنیم که آنها انتخاب درست و آگاهانه ای داشته باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد نقش اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات اظهار داشت: کمکی که اهالی فرهنگ و هنر می توانند به مردم کنند، این است که آگاهی مردم را افزایش دهند، شاخصه ها و ویژگی های فرد اصلح را اطلاع رسانی کنند تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند. در حقیقت باید شاخصه ها برای مردم تبیین و تشریح شود تا آنها بتوانند فردی شایسته را انتخاب کنند.

 

امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در انتخابات کشور دارند، اظهار داشت: مهمترین و نخستین ویژگی رسانه ها صداقت است به گونه ای که صداقت آنها برای مردم باید محرز شود. آنها باید اطلاعات درست و شفافی در مورد کاندیداها به مردم بدهند و از جانبداری کردن فرد و احزاب خودداری کنند. تمام رسانه ها اعم از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها، صدا و سیما باید اطلاعات و آگاهی مردم را افزایش دهند. اگر رسانه ها صداقت نداشته باشند، مردم به سمت رسانه های بیگانه کشیده می شوند و از طرفی ناامید می شوند. بر این اساس رسانه ها وظیفه سنگینی بر عهده دارند. 

 

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه مردم نباید از روی احساس رای دهند، افزود: مردم باید در مورد کاندیداها تحقیق و بررسی کنند و نباید از روی احساس به کسی رای دهند؛ به عنوان مثال ممکن است بنده از شخصی خوشم نیاید اما او فردی اصلح برای مدیریت باشد یا ممکن است شخصی نفعی برای من نداشته باشد اما برای جامعه منفعت داشته باشد. بر این اساس همه ما باید انتخابی از جنس تعقل و تفکر داشته باشیم.

کد خبر 1061957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha