آینده نگری و شناخت وضع موجود «سمن» ها لازم و ضروری است

حجت الاسلام معتمدی گفت: برنامه ریزی، آینده نگری و شناخت از وضع موجود سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی» در جلسه با نماینده سمن‌های جوانان استان اصفهان افرود: ذهن جوانان پویا، خلاق و مبتکرانه اشت، چشم امید نظام، ولایت و رهبری به جوانان است زیرا آینده سازان کشور را قشر جوان می دانند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود جوانان را خوب و متدین توصیف می کنند و می فرمایند جوانان در هر صحنه ای حضور حداکثری داشته و دارند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نگاه رهبری به قشر جوان ارزشمند است و جوان را امیدوار و پرتلاش می کند، ادامه داد: جوانان با این نگاه خلاق پرورش می یابند، باید از فرصت ها و نگاه های مثبتی که رهبری، جامعه و حکومت به جوانان دارند استفاده و برای آن ها برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد و مسئولان هم نگاه خود را به فرمایشات رهبر معظم انقلاب معطوف کنند.


وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رخ داده است، یکی از کاستی ها در حوزه فرهنگ و هنر نبود چشم انداز در این حوزه بود که با ترسیم سند توسعه فرهنگ و هنر استان این مشکل برطرف و تا سال 1404 در حوزه کمی و کیفی نقشه راهی برای حوزه فرهنگ و هنر تدوین شد.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به نامگذاری شعار سال 1400 تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این شعار تنها برای حوزه صنعت مصداق ندارد بلکه در تمامی زمینه ها و حوزه ها نمود دارد از این رو برای مانع زدایی در فرهنگ و هنر اقداماتی در دستور کار است.

به گفته وی، برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر با موانع و کاستی هایی در ساختار و زیرساخت ها مواجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت طی سالهای گذشته سامانه ای شدن فعالیت ها و اقدامات و صدور مجوزها بود که این اقدام در راستای دولت الکترونیک صورت گرفته و باید تقویت شود.

وی گفت: دولت آینده باید بیشتر به حوزه دولت الکترونیک توجه داشته باشد تا مردم در حد امکان اقدامات و فعالیت های خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: برای رشد و اعتلای کشور و فعالیت ها به حضور بیشتر قشر جوان در جامعه نیاز داریم، ذهن جوان خلاق است و باید در اختیار جامعه قرار بگیرد همچنین بستر فعالیت در اختیار آن ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد، در دولت آینده اشتغال جوانان حل و فصل شود تا در حوزه اشتغال، بیمه و معیشت مشکلاتی برای آن ها نداشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: جوانان ایران باید با نشاط، امید و علاقه نسبت به آینده خود برنامه ریزی کنند از این رو نقش و ماموریت سازمان های مردم نهاد در این زمینه سخت و حساس است.

وی افزود: برنامه ریزی، آینده نگری و شناخت از وضع موجود سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: باید ظرفیت های استان اصفهان برای جوانان احصا شود همچنین دادن امید و روحیه و نشاط به جوانان از وظایف اصلی سازمان های مردم نهاد و سمن ها است.

وی اذعان داشت: از حدود 2 هزار کانون فرهنگی در استان حدود 600 کانون فرهنگی در روستاها وجود دارد و در راستای تقویت بنیه فرهنگی روستاها و عشایر تلاش می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: 9 کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان راه اندازی شده که دستگاه های اصلی، همکار و نهادهای مردمی در آن حضور دارند و پیش بینی های لازم برای حضور جوانان در این کارگروه ها تلاش می کنیم.

خاطر نشان می شود، در این نشست نماینده سمن ها و سازمان های مردم نهاد استان مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و خواستار استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرآیند تسهیل صدور مجوزها و رفع انحصار طلبی از برخی فعالیت های فرهنگی شدند.

 

کد خبر 1061965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha