نظارت بر بازار هدفمند و مستمر باشد

حجت الاسلام حمیدی گفت: نظارت‌ها باید هدفمند و مستمر و از حالت سنتی خارج شود و به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری روز شکل بگیرد تا تاثیر لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۰ خرداد) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی که با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات بازار است اما مهمتر از آن مسئله نظارت و مدیریت بازار است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگرچه سازمان تعزیرات حکومتی هم اقدامات خوبی در زمینه داشته اما متولی بازرسی و نظارت دستگاه‌های دیگری هستند که نظارت‌ها باید هدفمند و مستمر و از حالت سنتی خارج شود و به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری روز شکل بگیرد تا تاثیر لازم را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز در بازار به نظارت مستمر نیاز داریم، تصریح کرد: گرانی‌های فراوان و افسارگسیخته‌ای که اتفاق می‌افتد ناشی از عدم نظارت دستگاه‌های متولی است که اگر نظارت درست شکل بگیرد حالت پیشگیری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت‌ها مستمر نیست، گفت: باید هر روز بازار را تحت کنترل و نظارت داشته باشیم نه اینکه فقط طرح های نظارتی مناسبتی اجرا شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: باید نظارت سیستماتیک بر بازار حاکم باشد تا امکان تخلف به حداقل برسد.

 

وی به گلایه مردم بخاطر نابسامانی در بازار و تفاوت قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: اگر افزایش قیمت معقول و با نظارت یکسان اتفاق بیفتد، شاید مردم زیاد نگران نباشند ضمن اینکه افزایش قیمت ها باید همراه با توجیه افکار عمومی باشد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهیمت انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: انتخابات مسأله بسیار مهم سیاسی و اجتماعی است که وظایف ما در موضوع انتخابات یک وظیفه فردی و یک وظیفه سازمانی و اداری است که در بعد وظیفه سازمانی و اداری، برای قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه، وظایف نظارتی، رسیدگی به برخی جرائم و تخلفات و ستاد پیشگیری جرائم دیده شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید وظایف سازمانی را بدون جانب داری و بدون فاصله گرفتن از مجرای عدالت به درستی انجام دهیم، ادامه داد: در رابطه با اصل انتخابات و موضوع مشارکت عمومی هیچ‌ کس نباید بی‌تفاوت باشد و هم باید خودمان مشارکت فعال داشته باشیم و هم دیگران را به این امر تشویق کنیم.

 

«محمد حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: برداشت‌های شخصی نباید ملاک عملکرد مدیران قرار گیرد تا خدمات قانونمند به مردم ارائه شود.

 

وی ادامه داد: اعتماد و همراهی به معنای واقعی باید در یک مجموعه به وجود آید و این همراهی و همگامی در روند امور تاثیرگذار است.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی در پایان افزود: این استان از نظر درآمد سرانه بسیار پایین و بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم در معیشت نیازمند کمک هستند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1061985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha