افزایش ۲۰ درصدی ازدواج های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام قلندری از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج های دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ازدواج های دانشجویی پایدار و موفق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محسن قلندری» امروز (۱۰ خرداد ماه) در نشست با خبرنگاران به اشاره به آغاز طرح «سفر تا بهشت»، گفت: هر دانشجویی که از ابتدای فروردین ماه ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کرده باشد شرایط ثبت نام در این طرح را دارد.
 

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد فضای آموزشی و سایر برنامه ها تحت تاثیر قرار گیرد، اما در سه دوره گذشته تعداد ۳۰۰ زوج طی سه مرحله در این طرح ثبت نام کردند که حتما یکی از زوجین دانشجو بود.

 

وی با بیان اینکه هر ساله ۲۰ درصد افزایش مزدوجین دانشجویی را داریم، ادامه داد: کمترین روند را در طلاق زوج های دانشجویی در استان داشتیم.

 

حجت الاسلام قلندری یادآور شد: می توان گفت طلاق بین زوج های دانشجویی در این طرح در استان صفر بوده؛ هر چند که اکنون درصد ازدواج در کشور منفی است.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج اظهار کرد: در کل کشور آمار طلاق ۸.۲ درصد بوده و در جامعه دانشجویی ۵.۸ درصد است و این نشان می دهد این ازدواج های دانشجویی پایدار و موفق هستند.

 

وی با بیان اینکه آموزش های حین ازدواج برای دانشجویان برگزار و دوره های مهارت های زندگی  در شهر مشهد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دوره دیگری در فضای مجازی برگزار و بعد عازم مشهد می شوند که هزینه این سفر برای دانشجو صفر است و در سه روزی که مشهد حضور دارند، برنامه های مختلف و خوبی برای آنها اجرا می شود.

 

حجت الاسلام قلندری گفت: در این دوره با توجه به شرایطی که وجود دارد، حداکثر ۷۰ زوج از استان می توانند حضور پیدا کنند.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه اعزام کاروان ها آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، یادآور شد: این برنامه مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته و چند وزارت خانه وارد این کار شده اند.

 

وی به خوابگاه های دانشجویی متاهلین در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد خوابگاه های دانشجویی ویژه متاهلین در استان بسیار بوده و نیازمند حمایت خیرین هستیم.

کد خبر 1062011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha