توجه به اشتغال زندانیان از اهداف شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس است

ابراهیمی گفت: شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس موجب توانمند سازی زندانیان برای اشتغال پذیری در دوران محکومیت و ورود به بازار کار پس از پایان دوران محکومیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (دوشنبه 10 خرداد) در شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس گفت: این شورا با هدف ایجاد زمینه های نیاز سنجی، برنامه ریزی، مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای زندانیان و توانمند سازی آنها برای اشتغال پذیری در دوران محکومیت و ورود به بازار کار پس از پایان دوران محکومیت تشکیل شده است.

مدیرکل زندان های فارس افزود: شورای راهبری و مهارت آموزی زندانیان در فارس در بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم نیز نقش مطلوبی دارد و موجب خودباوری، کسب روحیه استقلال و ایفای نقش موثر و مفید زندانیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی ظرفیت های اشتغال منطقه، نیاز سنجی دوره های آموزش فنی و حرفه ای زندانیان متناسب با طرح های مطالعاتی، ایجاد مجوز مراکز واجد شرایط در سطح استان، بررسی و شناسایی ظرفیت آموزش های فنی و حرفه ای در سطح زندان ها و ... از پیامدهای مطلوب این شورا است.

ابراهیمی اعلام کرد: با تشکیل این شورا برنامه های مشاوره ای، آموزشی و نظارتی، ارزشیابی، نظارت و آسیب شناسی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و همکاری برای جذب منابع مالی و انسانی لازم از بخش های خصوصی و دولتی و سازمان های مردم نهاد برای بهبود و ارتقا کمی و کیفی حرفه آموزی در زندان های فارس از وظایف آن است.

خاطر نشان می شود، در پی تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، شورای راهبری مهارت آموزی و مشاور شغلی زندانیان در شیراز با حضور مدیر کل زندان های فارس، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معاونان و کارشناسان دو مجموعه تشکیل جلسه داد.

کد خبر 1062060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha