هم‌افزایی نیروهای هنری و فرهنگی لازمه تولید آثار فاخر است

ناظمی گفت: هم‌افزایی نیروهای هنری و فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر آئین‌ها باعث برجسته شدن سیمای شهر تبریز به عنوان یکی از دیرینه‌ترین مراکز تولید هنر ایران خواهد بود.

«سید قاسم ناظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به آغاز به کار جشنواره هشت بهشت اظهار داشت: سیره و شخصیت حضرت امام رضا(ع) فضای بی‌نهایتی در عرصه هنر پیش‌پای هنرمندان می‌گشاید. استفاده از این فضای گسترده و مقدس نیازمند ایجاد ساز وکارهایی است که برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی یکی از ین راهکارها محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رویدادهای فرهنگی تصریح کرد: رویدادهای فرهنگی، باعث جلب توجه هنرمندان خواهد شد و ذوق و شوق آنان ر برای خلق اثر دو چندان خواهد کرد. لذا نهادهای فرهنگی و هنری موظفند فضای مناسب خلق آثار را برای هنرمندان فراهم کنند.

وی با تأکید بر این‌که جشنواره‌هایی چون هشت بهشت باعث جلب توجه عموم هنرمندان به ساحت مقدس هنر مذهبی خواهد شد، افزود: جشنواره فرهنگی مذهبی هشت بهشت تلاش خواهد کرد علاوه بر این که تمام نهادهای فرهنگی تبریز را پای کار بیاورد، هنرمندان متعهد سراسر کشور را گرد هم بیاورد.

ناظمی افزود: هم‌افزایی نیروهای هنری و فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر آئین‌ها باعث برجسته شدن سیمای شهر تبریز به عنوان یکی از دیرینه‌ترین مراکز تولید هنر ایران خواهد بود. تلاش خواهیم کرد جشنواره هشت بهشت نیز به عنوان یکی از تلاش های فرهنگی-مذهبی در شهر تبریز به رونق و تعالی هنر متعهد منجر شود.

 

کد خبر 1062065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha