ضرورت تشکیل مستمر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان جنوبی

ملانوری گفت: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان جنوبی به صورت ماهانه و مستمر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۱ خرداد) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: این شورا یکی از جلسات مهم است چون در سیاست های کلی و مفاد اقتصاد مقاومتی توجه به بخش خصوصی مطرح شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی، ادامه داد: بخش خصوصی کمک می کند تا فعالیت ها در جامعه شکل بگیرد و نظارت این بخش هم خیلی می تواند موثر باشد.

 

ملانوری با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دارای ارزش است و باید جلسات آن ماهانه به صورت مستمر در استان برگزار شود، افزود: در خصوص مشکلات ناشی از حذف بند «ل» ماده ۳۰ قانون نظام صنفی کشور باید متن پیشنهادی استان به عنوان لایحه برای مطرح شدن این مشکل در شورای ملی تهیه و ارسال شود.

 

وی با توجه به اینکه وضعیت هر استانی برای ایجاد واحدهای صنفی مورد نیاز متفاوت است، بیان کرد: باید در اقدامی محلی گروه های تخصصی و صاحب نظر تشکیل شود تا اقناع سازی متقاضیان سرمایه گذاری برای تعیین حدود صنفی و تعداد‌ واحدهای صنفی مورد نیاز در هر استان را انجام دهند.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: در ۱۵ ماه گذشته واحدهای صنفی به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار ضرر شدند که تلاش می شود بخشی از این ضرر و آسیب ها را جبران کنیم اما می دانیم این حمایت ها تمام آسیب ها را پوشش نمی دهد.

 

گفتنی است در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۰ اعضای بخش خصوصی این شورا انتخاب شدند و همچنین مشکلات ناشی از حذف بند «ل» ماده ۳۰ قانون نظام صنفی کشور و مشکلات برخی واحدهای صنفی در خصوص تعرفه های شرکت های خدمات رسان گاز و برق مطرح شد.

 

 

کد خبر 1062170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha