آماده سازی ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در یزد

عزیزی با اشاره به برنامه ریزی ۵۰ کیلومتری مسیر دوچرخه سواری در یزد گفت: ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در یزد آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جمال الدین عزیزی» صبح امروز در نشست خبری کمیته محیط زیست شهری  شورای اسلامی شهر یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شهرداری یزد با رویکرد در ارتباط با محیط زیست برنامه های متعددی را به اجرا گذشته و نتیحه رسانده است که هرکدام از آنها بخشی از رسالت ما در باب محیط زیست را به انجام رسانده است.

 

شهردار یزد بیان کرد: ساماندهی نخاله های ساختمانی یکی از کارهایی بود که سالها در شهر یزد مغفول مانده بود که با همکاری دستگاه های مرتبط ساماندهی آن انجام شده و به صورت کنترل شده پسماندهای ساختمانی جابه جا می شود و در کنار ان نیز خط پردازش پیشرفته تفکیک برای زباله ها به مرحله عملیاتی رسیده است که امیدواریم در آینده نزدیک افتتاح شود.

 

وی افزود: تفکیک آب شرب برای فضای سبز شهری نیز یکی از اقدامات اساسی ما بود که بالغ بر 10 میلیارد تومان برای ان هزینه شد که 100 کنتور آب شرب تهیه شده است که اگر همکاری های موثرتری پذیرفته شود ما آمادگی تعداد بیشتر این بخش را داریم.

 

عزیزی ادامه داد: سال گذشته اتوبوس های خریداری شده استاندارد یورو چهار را داشت و اتوبوس های ناوگان نیز بازسازی شد و این حرکت نیز ادامه پیدا کرده که الان 35 کیلومتر استاندارد دوچرخه سواری در شهر یزد ایجاد کردیم که مورد استفاده همشهریان قرار گرفته است و تا 50 کیلومتر نیز برنامه ریزی شده است.

 

شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که مسیرها به هم متصل شود تا استفاده از مسیرهای دوچرخه ضمن استفاده تفریحی مورد استفاده واقعی تردد هم قرار گیرد.

 

وی گفت: ساماندهی مراکز ذبح دام نیز از دیگر اقدامات ما بود که بیش از 100 مرکز در صدر آباد بسته د و امسال نیز ساماندهی محل در دستور کار است.

 

عزیزی بیان کرد: جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد به عنوان یکی از چالش های اجتماعی شهر بود که با راه اندازی کمپ پناه در فاز اول ساماندهی خوبی پیدا کرده که امیدواریم در آینده کمترین اذیت و آزار در شهر یزد داشته باشیم.

کد خبر 1062199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha