تربيت نيروي انساني از معیارهای مهم توسعه فرهنگی و هنري است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: ارتقای فرهنگ و هنر هر منطقه ای به دو معیار «زیرساخت های فرهنگی هنری» و «نیروی انسانی فعال» در حوزه فرهنگ و هنر وابسته است و تربيت نيروي انساني در توسعه فرهنگی و هنري نقشی اساسی دارد.

سعید ضابطی در حاشیه آئین اختتامیه نخستین جشنواره استعدادیابی «دیده شو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: ارتقای فرهنگ و هنر هر منطقه ای به دو معیار «زیرساخت های فرهنگی هنری» و «نیروی انسانی فعال» در حوزه فرهنگ و هنر وابسته است و تربيت نيروي انساني در توسعه فرهنگی و هنري نقشی اساسی دارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: اماکن فرهنگی و تأمین مؤسسات و مراکز فرهنگی هنری از جمله زیرساخت های فرهنگی هنری است که توسط دستگاه های فرهنگی مربوطه انجام می شود و هدف مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کشف و شناسایی نیروهای جوان، مستعد و علاقه مند به رشته های هنری است.

 

ضابطی ادامه داد: در راستای کشف افراد توانمند و تربیت و شناسایی آنان به جامعه و شناسایی استعدادهای حوزه «اجرا و گویندگی» تیم تولید تخصصی و حرفه ای طاووس بهشت وابسته به کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) اولین جشنواره استعدادیابی دیده شو را در شهرستان آران و بیدگل کلید زد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بیان داشت: این جشنواره همزمان با سالروز ولادت امیرمؤمنان امام علی (ع) با حضور ۱۱۰ شرکت کننده از رده های سنی ۵  تا ۶۰  سال در سه مرحله برگزار شد.

 

ضابطی افزود: مرحله نخست این جشنواره طی دو روز همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد و پس از بررسی های دبیرخانه جشنواره ۳۰ نفر از شرکت کنندگان به مرحله دوم راه یافتند. در مرحله دوم که در روز ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزارشد، ۱۰ نفر از شرکت کنندگان به انتخاب هیئت داوران به مرحله فینال راه یافتند.

 

وی افزود: مرحله فینال که اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، شرکت کنندگان با حضور در محیطی شبیه سازی شده با محیط ضبط استودیویی مورد ارزیابی قرار گرفتند و برگزیدگان نهایی انتخاب و تقدیر شدند.

 

کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) شهرستان آران و بیدگل یکی از موفق ترین کانون های فرهنگی هنری استان اصفهان است که فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی را در طول سال سیاست گذاری و اجرا می کند./

کد خبر 1062222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha