لزوم معرفی جلوه های ایثار و جهاد در قالب فعالیت های هنری

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بر لزوم معرفی جلوه های ایثار و جهاد در قالب فعالیت های هنری تاکید کرد.

حجت الاسلام ماشاالله صدیقی در حاشیه اختتامیه جشنواره سلام بر ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جشنواره سلام بر ابراهیم با محوریت زندگی و سیره شهید ابراهیم هادی به همت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به استقبال دانشجویان از این جشنواره گفت: در این جشنواره یک هزار و ۱۵۶ نفر از دانشجویان شرکت کردند که در بخش کتابخوانی این جشنواره ۳۰ نفر از برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: شهید ابراهیم هادی پوریای زمان بود و  زندگی نامه سرشار از معنویت این شهید بزرگوار در کتاب سلام بر ابراهیم که با تدبیر معاونت فرهنگی برای آشنایی دانشجویان با فرهنگ جهاد و شهادت در قالب طرح کتاب خوانی برنامه ریزی شد.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، ابراهیم هادی را مصداق حقیقی «اشجع الناس من غلب هواه»  دانست و گفت: شهید ابراهیم در میدان جهاد اکبر، سالکان به منزل رسیده این طریق را متابعت کرد و با الگو برداری از عارفان طریق معرفت سیر و سلوک معنوی خود را آغاز کرد و همانند پوریای ولی به عنوان نماد ماندگار اخلاق و اخلاص در عصر حاضر باقی ماند.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: امروز که نسل جوان ما نیازمند الگوهای معرفتی است ایجاب می کند که زندگی جلوه های ایثار و جهاد را در قالب فعالیت های هنری و به شکلی جذاب برای آنان معرفی کنیم

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: داستان کُشتی شهید هادی با حریف خود می تواند در مبارزه با نفس، ایثار و از خود گذشتگی پوریای ولی خوارزمی را تداعی کند. /

کد خبر 1062285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha