نمایشگاه «پرسونا » خوانش معاصر از آثار وارهول است

امیر راد با بیان اینکه مفهوم کلی«پرسونا» تصویری است که انسان در موقعیت‌های گوناگون از خود ارایه می دهد، گفت: نمایشگاه «پرسونا » خوانش معاصر از آثار وارهول است

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بازگشایی نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد با حضور هادی مظفری مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان‌ آقایی، رییس موزه هنرهای‌ معاصر تهران، شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه «نهان‌ بر عیان» و امیر راد کیوریتور نمایشگاه «پرسونا» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 در این نشست «امیر راد»، کیوریتور و دبیر نمایشگاه « پرسونا» گفت:  برنامه موزه هنرهای معاصر تهران مبنی بر نمایش دو مجموعه آثار است که یکی از آنها پژوهشی است و بخش دیگر به نمایش گنجینه موزه می‌پردازد. در نخستین نمایشگاه  که «پرسونا» نان دارد مجموعه آثاری از  اندی وارهول از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای نخستین بار به صورت یکجا به نمایش در می آید.

وی اظهار کرد:  برای این نمایشگاه  خوانش دیگری از مجموعه آثار اندی وارهول را برای مخاطبان پیشنهاد دادیم  که عنوان آن «پرسونا» انتخاب شد. در واقع« پرسونا» مفهوم کلی آن تصویری است که  انسان در موقعیت‌های گوناگون از خود ارایه می دهد و تعاریف گسترده ای دارد.

امیر راد خاطر نشان کرد: کلیت خوانش آثار اندی وارهول تکثیر پرسوناهای اندی وارهول است که می توانیم با آن به چهره واقعی او دست پیدا کنیم و خوانش آن پرسونا به ما کمک می کند از شخصیتی که از وارهول می شناسیم به شناختی از خود هنرمند و آثارش برسیم.

امیر راد درباره کیوریتوری آثار وارهول توضیح داد:  کیوریتور ایده ای دارد  که می خواهد آن ایده را منتقل کند  و برای این انتقال ایده آثاری در اختیار دارد که بر اساس همان ها ایده را بیان می کند.  اصولا یکی از ابزارهای کیوریتور تبدیل یک مکان به فضایی برای بیان ایده است  اتفاقی که در موزه هنرهای معاصر می افتد نگاه تازه ای از کیوریتوری در جهان است ؛ ما در اینجا مجموعه ای از آثار وارهول داریم چگونگی چینش این مجموعه آثار بیان ایده کیوریتوراست، آثار اندی وارهول آثار مدرنیست که ما یک خوانش معاصر از ان داریم؛ خوانشی که ارایه می شود امر معاصر است. در واقع کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم خوانشی معاصر از آثار و یک دوره هنری است و تولید کتاب‌ها و جستارهایی در این موضوع نیز همگی نگاه معاصری را شکل می‌دهند.

کد خبر 1062326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha