احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با بیان اینکه ۵ هزار هکتار زمین های باغی و زراعی در مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه وجود دارد، گفت: احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «فضل الله کردی» در جمع خبرنگاران در منطقه  تمندان بیان داشت: شهرستان تفتان و روستاهای توابع آن 6 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در آن حدود 50 هزار نفر زندگی می کنند که عمدتا بیش از 90 درصد از جمعیت آن  در حوزه های کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان یادآور شد: تفتان، 8 هزار و 500 هکتار محصولات زراعی دارد که عمده محصولاتی به مانند گندم، جو، ذرت، یونجه، صفی جات و گیاهان دارویی در آن تولید می شود.

 

کرد یادآور شد: همچنین این شهرستان 4 هزار و 500 هکتار باغات دارد که عمده محصولات آن شامل پسته، زردآلو، هلو، انگور، انار و گردو و پسته است.

 

وی با بیان اینکه تفتان استعداد  خاص در گیاهان دارویی و باغات و از نظر آب و هوایی بهترین آب و هوا را در سطح استان دارد،افزود: محصولات کشاورزی که در تفتان تولید می شود در استان منحصربه فرد هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با اشاره به اینکه احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان مدنظر قرار دارد، یادآور شد: احداث کارگاه روغن گیری زیتون و گلاب گیری به صنعت گردشگری و توریسم کمک خواهد کرد.

 

 کرد ادامه داد: درآمد حاصل از فروش زیتون برای کشاورز به صرفه نیست، اگر کارگاه روغن گیری زیتون راه اندازی شود کمک شایانی به اقتصاد کشاورزان  خواهد کرد.

 

وی در ادامه به مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه اشاره کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه دارای 40 حلقه چاه است که مجوز برداشت هزار لیتر در ثانیه آب دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با بیان اینکه 5 هزار هکتار زمین های باغی و زراعی در مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه وجود دارد، تصریح کرد: هیات مدیره جدید مجتمع، بومی هستند که این امر به کشت و صنعت مجتمع کمک خواهد کرد.

 

کرد خاطرنشان نمود: مجتمع گلخانه ای 10 هکتاری، پرورش قارچ سنتی 100 تنی و چرخه تولید مرغ در تفتان برنامه ریزی شده است تا کمکی برای صرفه جویی در آب باشد.

کد خبر 1062354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha