اجرای نذر هشتم در هشت ضلعی گود زورخانه زندان زاهدان

در راستای برنامه های مستمر نذر هشتم در زندانهای استان برنامه نذر هشتم در زندان زاهدان و در محل گود زورخانه این زندان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، در مراسم اختتامیه مسابقات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی زندان،  8 سبد کالای غذایی توسط سازمان بسیج ورزشکاران و هیات ورزشهای باستانی استان ، 10 سبد کالای غذایی توسط یکی از خیرین و پیشکسوتان ورزش پهلوانی ، 5 سبد کالای غذایی توسط سازمان بسیج کارمندان و مبلغ 8میلیون ریال توسط یکی از مددجویان ورزشکار برای کمک به خانواده مددجویان بی بضاعت اهدا شد.

خسروی مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به خاطره ای از کتاب سلام بر ابراهیم گفت: گود زورخانه مفاهیمی چون پهلوانی، صداقت ، ایثار و گذشت را به انسان می آموزد.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای استان نیز ضمن تشکر از همه مسوولان، مربیان ، دست اندرکاران در برپایی این برنامه، علت نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در ۱۷ شوال را جوانمردی و شجاعت حضرت علی (ع) در جنگ خندق عنوان داشت.

علیرضا شهرکی گفت: امیدواریم  در سایه تعامل و همفکری بتوان روحیه و اخلاق پهلوانی را در ذهن مردم ماندگار کرد.

جانشین سپاه سلمان استان در امور متخصصین و اقشار نیز با اشاره به پهلوانان دوران جنگ تحمیلی اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: پهلوانی به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید کسی که امنیت و آسایش را برای ملت ما فراهم کرد.

علیرضا کیخا همچنین با اشاره به نبرد حضرت علی (ع) و عمربن عبدود بیان داشت: در این ماجرا حضرت علی به خاطر خدا جنگید و بر نفس خود غلبه کرد و این یکی از منش های پهلوانی است.

در ادامه این مراسم که با اجرای گروه منتخب ورزش باستانی زندان، اجرای استاد دهمرده مرشد و مدرس پیشکسوت استان، پخش کلیپ مستند از فعالیت های باستانی مددجویان همراه بود از نفرات برتر مسابقات زندان و اعضای کمیته برگزاری با اهدای کارت هدیه و لوح یادبود تقدیر و  تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای منعقد شد.

 .
 

 

کد خبر 1062399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha