«گرایلی» و «اینتجمه» روایتگر مقام های کهن موسیقی شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دو آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان با عنوان «گرایلی» و «اینتجمه» منتشر شد.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان این که پنجمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شد، گفت: در  این آلبوم 8 قطعه از مقام های کهن موسیقی شمال خراسان نواخته شده که روایتی از نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی این خطه است. 

 


معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: آلبوم «گرایلی» نیز به عنوان چهارمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال منتشر شد.

 


 وی اضافه کرد: نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی شمال خراسان در این دو آلبوم  با نوازندگی «رحیم رضایی» هنرمند برجسته استان نواخته شده است.

 

حیدری با اشاره به این که موسسه موسیقی آویژه هنر، این دو آلبوم موسیقی را منتشر کرده است، گفت: تهیه کنندگی، میکس و مسترینگ این آلبوم را آرمان حمیدی بر عهده داشته است.

 


وی خاطرنشان کرد: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شده است.

 


حیدری اظهارکرد: این آلبوم با مجوز رسمی از دفتر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و با ثبت رسمی در کتابخانه ملی این آثار ارزشمند برای آیندگان حفظ و نگهداری شد. 

 


معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار در سال ۹۹ منتشر شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1062416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha