تفتان به قطب پرورش بچه ماهی تبدیل می شود

فرماندار تفتان گفت: تفتان در آینده ای نزدیک به قطب پرورش بچه ماهی تبدیل می شود و نه تنها نیاز استخرهای سطح استان را برطرف می کند بلکه بچه ماهی استانهای هم جوار را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «فریبا برنایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  تفتان به قطب کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری در سطح استان تبدیل می شود.

 

فرماندار تفتان ادامه داد: از اراضی شهرستان تفتان 4 هزار و 500 هکتار به کشت باغات و 8 هزار و 500 هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد.

 

برنایی با بیان اینکه 180 هزار راس دام در تفتان وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین مساحت درختان سیاه ریشه سیستان و بلوچستان متعلق به تفتان است.

 

وی  در ادامه به کشت پنبه در تفتان اشاره کرد و  افزود: پنبه کاری برای اولین بار بعد از چهل سال با همکاری آستان قدس رضویی در وسعتی به مساحت 50 هکتار انجام شده است.  

 

فرماندار تفتان با بیان اینکه تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم برد که اراضی کشاورزی تفتان را به آبیاری نوین مجهز کنیم، یادآور شد: در شرایطی که دسترسی به آب سخت است، فقط به تولید فکر نمی کنیم بلکه صرفه جویی در آب برنامه داریم که در این زمینه جهاد کشاورزی را ملزم کرده ایم تا تمام تلاش خودشان را به تجهیز آبیاری نوین داشته باشند.

 

برنایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم تفتان از محل کشاورزی و دامپروری درآمد کسب می کنند، گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری کاهش نرخ بیکاری را در این شهرستان به دنبال دارد.

 

وی به وضعیت منحصربه فرد مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه اشاره کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه با وسعت 5 هزار هکتار، در دیرباز محل رفت و آمد ییلاق و قشلاق بوده است.

کد خبر 1062510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha