ضرورت حضور حداکثری در انتخابات/ تقویت آرمان های امام (ره) با مشارکت در انتخابات

حجت الاسلام دیلم به جضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: امروز قدر انتخابات را مردم سوریه می دانند چراکه نقشه دشمن را درک کردند و سایه ناامنی را بر سرخود دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» صبح امروز(چهارشنبه 12 خرداد) در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در سالن وفاق مرکز اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه متنوعی در ایام ارتحال امام (رحمه الله علیه) و همچنین با موضوع انتخابات در سراسر استان طراحی شده است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان ادامه داد: به این منظور با بهره گیری از قاری برجسته کشور محافل انس با قرآن برگزار می شود و با حضور همه اقشار نشست های بصیرتی را در سراسر استان در نظر گرفتیم.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: رژیم شاهنشاهی بعد از مشروطه تلاش کردند که ارتباط خود را با روحانیت به چالش نکشاند ولی در سال 42 و 43 ضدیت خود را با دین و حوزه های علمیه نشان داد و آن فطرت کثیفی خود را نشان داد و در کشور خون مردم بی گناه را به زمین ریخت.

 

وی گفت: در سال 1314 رضاخان وارد مبارزه با شعائر الهی شد ولی در سال 41 با حذف قسم به قرآن در مجاکم دادگاه مخالفت های خود را با اسلام نشان دادند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان متذکر شد: در دی ماه سال 41 و با موضوع انقلاب اسلامی شاه رفراندمی برگزار کرد که امام آن را تحریم کرد و این دومین حرکت روحانیت برعلیه رژیم شاهنشاهی بود.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: در سال 42 و در ایام محروم امام سخنرانی تاریخی انجام می دهد که چهره رژیم شاهنشاهی را نشان می دهد و پس از آن امام دستگیر و تبعید شد و مردم قیام 15 خرداد سال 42 را به راه انداختند و قیام نهضت امام از این سال شکل گرفت.

 

وی افزود: مردم از سال 42 گفتمان امام را شنیدند ولی استقبال عمومی نبود ولی در سال 57 این مهم رقم خورد و خداوند به ما پیروزی انقلاب اسلامی را عنایت کرد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان به حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات یک وظیفه ملی است و مقام معظم رهبری بیان کردند حتی اگر ما را قبول ندارید باید پای صندوق رای بیایید.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: در کنار وظیفه ملی، انتخابات وظیفه شرعی و دینی است چرا که کاری که امام(رحمه الله علیه) مروج دین بود لذا باید برای تقویت انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز قدر انتخابات را مردم سوریه می دانند، افزود: امروز مردم این کشور قدر امنیت را می دانند و نقشه دشمن را شناختند لذا از حکومت خود دفاع می کنند و امیدواریم امسال نیز مردم حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

 

 

کد خبر 1062585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha