مهلت ۲ ماهه استاندار خراسان جنوبی برای راه اندازی کارخانه چدن

ملانوری گفت: در صورت راه اندازی مجدد کارخانه چدن تا حداکثر دو ماه آینده، آسفالت مسیر، آب و برق کارخانه چدن تأمین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۲ خرداد) با سفر به شهرستان خوسف از واحد چدن خوسف بازدید کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از واحد چدن کویر خاوران، از مدیران این شرکت صنعتی خواست حداکثر تا پایان تیرماه نسبت به راه اندازی واحد چدن اقدام کنند.

 

وی در این بازدید بیان کرد: در صورت راه اندازی مجدد کارخانه چدن تا حداکثر دو ماه آینده، برای آسفالت و تأمین آب کارخانه چدن و مجموعه فولاد مساعدت می شود.

 

ملانوری هدف از این بازدید را کنترل و رصد شرایط موجود عنوان و تصریح کرد: این تکلیف ماست که در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب، مزین به عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد، موانع پیش روی واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

 

وی ادامه داد: با رفع این موانع باعث می شود، کارخانه تولید چدن که یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان است، مجدد به چرخه تولید برگردد، اشتغال ایجاد کند و باعث فعال شدن واحدهای تولیدی دیگر این منطقه شود.

 


به گفته وی؛ شهرک صنعتی خوشه به جهت همجواری با مرکز استان و موقعیت استقرار، شرایط ویژه ای دارد و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است.

 

«سید حسن جعفری» مدیر کارخانه چدن خوسف در این بازدید به اشاره به مشکلات موجود خواستار رفع برخی نواقص شد و استاندار هم با این قول که آسفالت مسیر دسترسی، برق، آب و ... تامین می شود خواستار راه اندازی واحد چدن تا دو ماه آینده شد.

 


وی افزود: این واحد ریخته گری چدن، با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن با سرمایه گذاری چینی ها به بهره برداری رسیده است و با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی، برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر نیز به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 


جعفری ادامه داد: بازار هدف برای شمش های تولیدی این کارخانه، علاوه بر داخل، کشورهای چین، پاکستان، هندوستان، افغانستان و... است، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی و زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شده است.

 

 

 

کد خبر 1062613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha