کرونا در خراسان جنوبی به حالت پایدار نرسیده است

مهدی زاده با تأکید بر اینکه پس از خیز چهارم کرونا هنوز به وضعیت پایدار در خراسان جنوبی نرسیدیم، گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه همچنان احتمال افزایش موارد ابتلا در هفته‌های پیش رو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۱۲ خرداد) در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: هفته اول فروردین ماه متوسط تعداد موارد مثبت در کل استان ۱۵ مورد بود و اکنون حدود ۴۲ مورد است اما هنوز به وضعیت پایه نرسیدیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در هفته اول اردیبهشت از پیک چهارم کرونا در استان عبور کردیم، گفت: در این مدت ۱۸۷ مورد بستری در بیمارستان و ۲۱ مورد مرگ ناشی از کرونا داشتیم و طی هفته چهارم اردیبهشت ماه تعداد بستری‌ها به ۵۸ مورد و آمار فوتی‌ها به سه مورد در استان کاهش یافت.

 

وی تصریح کرد: میزان بستری در هفته اول فروردین حدود ۳.۳ نفر به ازای هر صد هزار نفر بوده و اکنون حدود ۶.۹۹ است.

 

مهدی‌زاده با تأکید بر اینکه پس از خیز چهارم کرونا هنوز به وضعیت پایدار در استان نرسیدیم، متذکر شد: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه همچنان احتمال افزایش موارد ابتلا در هفته‌های پیش رو وجود دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه رسیدن به یک وضعیت پایدار مستلزم رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و عنوان کرد: ۸۷۶ شعبه اخذ رأی برای تامین ناظر بهداشتی در استان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه اما ۱۳۰ نفر در استان طبق قانون می‌توانند به عنوان ناظر بهداشتی اقدام کنند، افزود: با توجه به تعدد شعبه‌های اخذ رای و تعداد محدود ناظران بهداشتی می‌طلبد که دستگاه‌های مربوطه نسبت به این مهم تدابیری بیندیشند.

 

 

 

 

کد خبر 1062691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha