پیش بینی ۱۲۰۰ هکتار جنگل کاری در سال جاری 

حمزه احمدی گفت: در سال جاری نیز میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌ زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ خرداد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از پروژه های نهال کاری بیابان و جنگل کاری شهرستان عنبرآباد بازدید کرد.



«حمزه احمدی» در حاشیه این بازدید، گفت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌ زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.


وی با اشاره به این که اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، افزود: ۴ نهالستان در سطح منطقه فعال است که با تلاش کمیته کارشناسی که وجود دارد، فرآیند تولید و پرورش نهال استاندارد در گونه‌های جنگلی، بیابانی و زراعت چوب را در دستور کار دارند.


احمدی با تاکید بر این که در اجرای این پروژه ها از نهال های سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه استفاده شده است، یادآوری کرد: تا سال ۹۸ سالانه ۶۳۰ هزار نهال در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید شده، اما با تلاش و جدیت همکاران در اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۹۰ هزار اصله نهال در سال رسیده‌ است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اجرای پروژه های جنگلکاری را اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگردها برشمرد و اظهار کرد: اجرای این پروژه ها توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگردها و افزایش پوشش گیاهی است.


گفتنی است؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در این بازدیدها مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان را همراهی کردند.

کد خبر 1062702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha