۲۷ شهرستان در خوزستان با تنش آبی روبه‌رو هستند

علیدادی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده در اسفند و فروردین گذشته ۲۷ شهرستان در خوزستان با تنش آبی روبه‌رو هستند گفت: نیازمند ۱۹۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های مقابله با تنش آبی در تابستان پیش رو در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صابر علیدادی» امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده در اسفند و فروردین گذشته ۲۷ شهرستان با مشکل تنش آبی روبه‌رو هستند.

 

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان افزود: در شمال شرق خوزستان شهرهای دهدز، ایذه، باغملک، صیدون و قلعه تل مشکل کمبود و تامین آب دارند که پروژه‌های ضربتی برای رفع این تنش آبی تهیه شده است.

 

وی اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها به عهده سازمان آب و برق و بخشی دیگر به عهده شرکت آبفا است که در جهت مقابله با خشکسالی و تنش آبی در تابستان پیش رو است.

 

علیدادی تصریح کرد: برای انجام پروژه‌های کنترل تنش آبی در استان اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد تومان پیش بینی و در این راستا رایزنی هایی با دکتر نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده تا هر چه زودتر این اعتبار تامین شود؛ البته متاسفانه تاکنون این مسأله حل نشده و ما با هماهنگی استاندار خوزستان و نمایندگان در استان درصدد تخصیص این بودجه به سازمان آب و برق هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه از دی ماه سال گذشته هیچ بارش باران موثری در استان نداشتیم و خوزستان تنها استانی است که ۸۵ درصد تامین آب شرب و بهداشتی آن از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

 

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان ابراز کرد: در جنوب شرق خوزستان شهرهای از جمله هندیجان پاشنه آشیل ما در تابستان آینده خواهد بود که هم در تامین و هم در کیفیت آب مشکل داریم، نزدیکی این شهر با دریا مشکل را برای ما بیشتر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در همین راستا برای شهرستان هندیجان پروژه های تنش آبی تعریف شده که امیدواریم بودجه مورد نظر تامین شود اذعان کرد: شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز شادگان، دشت آزادگان، هویزه و بستان زیر نظر طرح غدیر هستند و بعید بدانیم مشکلی ایجاد شود و در تابستان پیش رو شاهد تامین آب پایدار خواهیم بود.

 

علیدادی عنوان کرد: البته اگر مشکلی حتی کوچک در انتقال آب به این شهرستان‌ها پیش آید شاهد اخلال در تامین آب خواهیم شد زیرا همه شهرها در حد آستانه تنش آبی هستند و با کوچکترین مشکل در تامین آب به مشکل برخواهیم خورد.

 

وی یاد آور شد: در ۲ هفته گذشته بیش از هشت شکستگی لوله آب داشتیم که به سرعت رفع شده است و تاکنون قطعی آب نداشتیم.

 

کد خبر 1062706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha