اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی برگزار شد

همزمان با ایام ارتحال امام خمینی(ره) اختتامیه چهاردهمین دوره شعر انتظار استان مرکزی با معرفی نفرات برتر و منتخب به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عباس دانشی» در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت بالقوه ای در زمینه شعر آئینی است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: استان مرکزی از دیرباز دارای ظرفیت بالقوه ای در زمینه شعر آئینی بوده که با برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره انتظار که بصورت مستمر ۱۴ دوره برگزار شده و در نوع خود کم نظیر می باشد، این ظرفیت بالفعل شده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وجود شاعران و نویسندگان صاحب نام باستانی و معاصر در استان مرکزی این استان را به سرزمین مفاخر و شعر و ادب تبدیل کرده است که نشان از ضرورت برگزاری مراسمات و محافل ادبی و فرهنگی در این منطقه دارد.

 

این مقام مسئول در پایان از شهرستان زرندیه بعنوان شهرستانی یاد کرد که با داشتن ظرفیت های کشاورزی و صنعتی قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های فرهنگی استان را دارد.

 

در ادامه این مراسم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از پانزدهم بهمن پارسال طراحی، تهیه و توزیع شد، گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار، تعداد ۱۶۰ اثر از ۵۴ شاعر اهل ۱۵ استان کشور به دبیرخانه واصل و پس از بررسی های اولیه تحویل هیات داوران جشنواره شد.

 

«احمد جوانمرد» افزود: هیات داوران پس از بررسی های لازم، تعداد هشت اثر را به عنوان برتر و برگزیده جشنواره معرفی نمود و این آثار با حضور شاعران برگزیده در مراسم اختتامیه قرائت شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکهعلی سلیمیان از اصفهان،  سعید ربیعی از اراک و علی اصغر ذاکری از ساوه نفرات برتر این جشنواره بودند، ادامه داد: سمیرا یکه تاز از زرندیه، حبیب قاسمی از دلیجان، ندا نوروزی از تهران و علیرضا اطلاقی از ساوه را نفرات برگزیده این جشنواره عنوان کرد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مسئولان از شاعران برتر و برگزیده با اهداء لوح، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1062711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha