سفر وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن / درخواست کمک یک میلیارد دلاری برای تقویت گنبد آهنین

یک سناتور آمریكایی و مقامات اسرائیلی اعلام کردند که وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن سفر می کند تا از متحد خود یک میلیارد دلار برای تکمیل سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین درخواست کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، «لیندزی گراهام»، سناتور آمریكایی و مقامات اسرائیلی اعلام کردند که «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن سفر می کند تا از متحد خود یک میلیارد دلار برای تکمیل سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین درخواست کند.

 

گراهام روز سه شنبه در بازدید از بیت المقدس به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع درخواست خود برای تکمیل گنبد آهنین را به واشنگتن ارائه خواهد داد.

 

این در حالی است که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی طی 11 روز جنگ در غزه 253 فلسطینی از جمله 66 کودک کشته شدند.

 

این درخواست در حالی مطرح می شود که انتقادات فزاینده ای نسبت به فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل و همچنین 3.8 میلیارد دلار کمک سالیانه بدون شرط آمریکا به رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

 

قانونگذاران هم در مجلس نمایندگان ایالات متحده و هم در مجلس سنا در حال تلاش برای جلوگیری از توافق  تسلیحاتی 735 میلیون دلاری با اسرائیل هستند که کاخ سفید کمی قبل از آغاز جنگ غزه در 10 می تصویب کرد.

 

با این وجود ، حمایت از اسرائیل در میان اکثر قانونگذاران ایالات متحده همچنان قوی است و تلاش برای محدود کردن آن قطعا بی نتیجه است.

کد خبر 1062759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha